Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Var idiot nok til å kjøre moped uten lappen i dag.. Selfølgelig ble jeg stoppa.

Here it goes..

Kjørte mopeden til en kamerat, ned på bastøfosen havna, for å snakke med en kamerat, kameraten min hadde lånt seg en scooter. Grunnen til at vi ble stoppa var pga. kameraten min dro på bakhjulet, og dermed fikk vi klager, og da kom det politi, ikke bare 1, men 3-4 ble det vel til, tilslutt.. Så ble vi stoppa da, de spurte om å få se førerbevis, og da begynte helvete.. Kameraten min sa før jeg fikk sagt noe, at jeg hadde glemt det hjemme.. FAEN! tenkte jeg. Så ga jeg navn og tlf nummer, fødseldato. 1992.. great!

De gikk inn i bilen, og ja.. så kom han ene ut, sa at jeg skulle komme bort. Så konfronterte han til meg at jeg var dum som løy og alt sånn, og at du blir med oss. Jaja, tenkte jeg, bare ikke kameraten min får noe pes. Vist faen tok jeg feil, nå blir han annmeldt for å latt meg kjøre uten lappen.

Han snakka med morra mi, og han sa det eneste positive var at jeg ikke hadde en spydig tone, og tilslutt var oppriktig.. Jaja, det hjelper vel sikkert kjeempe mye..

Hva skjer nå da? Moped lappen klarer jeg meg uten, men bil.. nei, fy faen.. :cry:

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du kan ikke finne ikke noe på lovdata.no da f,eks under vegtrafikkloven?

Tror nok det har positiv betydning når dere først ble tatt på fersken å være høflig og ærlig, ellers er jeg noe usikker.

Stått dårligere om det dreide seg om fyllekjøring vil jeg tro.

Skrevet
Du kan ikke finne ikke noe på lovdata.no da f,eks under vegtrafikkloven?

Tror nok det har positiv betydning når dere først ble tatt på fersken å være høflig og ærlig, ellers er jeg noe usikker.

Stått dårligere om det dreide seg om fyllekjøring vil jeg tro.

For å være ærlig, har jeg aldri vært full, eneste er at jeg har tatt kanskje et par pils. men aldri noe mer! det er noe jeg har respekt for, fordi jeg ser hva det gjør med folk.

Ærlig og ærlig.. husker ikke om jeg skrev det, men jeg løy jo 3 ganger.. sa jeg hadde lappen, var 16.. konfirmerte dette da til den andre polti betjenten..

Vi får se hvor det går.. Jeg orker ikke mere pes nå.. På tide å legge seg på skole benken, gjøre det bra på skolen, og gi fult faen i alt som har med ulovligheter å gjøre.. Jeg har lært leksa mi. En gang for alle.

Skrevet

Tipper du får bot for å ha kjørt uten førerbevis og avgitt falske personalia. Kanskje 6 mnd utsettelse på lappen.. (men dette tror jeg gjelder fra dags dato, så det vil nok ikke ha betydning for bil lappen)

Skrevet

tror i værste fall du får 6mnd utsettelse, men det er jo ikke all verden selv om det er kjipt

Skrevet

tipper rundt 5-6 kanskje, men dette kan jo variere og hvem vet om du får bot? du må nesten vente og se, men tipper du får det og på ca 5-6 lapper

Skrevet

Ser ut til at du har tatt poenget med denne ulovligheten, men mindre bot kontra lengre utsettelse, hmm javel pleier være motsatt men.

Ekstra/ferie jobb burde vel betale en bot kjappere enn hva du bruker på utsettelsen.

Lykke til vider med håp om hendleggese av saken, ser ut som du har tatt poenget uansett her.

Skrevet
Ser ut til at du har tatt poenget med denne ulovligheten, men mindre bot kontra lengre utsettelse, hmm javel pleier være motsatt men.

Ekstra/ferie jobb burde vel betale en bot kjappere enn hva du bruker på utsettelsen.

Lykke til vider med håp om hendleggese av saken, ser ut som du har tatt poenget uansett her.

Takk. Ja, får vel skaffe meg en jobb, har pengene.. men de er jo til bil lappen da.. skal spørre om jeg kan være fotgjenger imotsetning til mindre bot iallefall. Har faen ikke lyst til å støtte kakekassa til de folka der ass..

Skrevet

Angående bot burde vel dette stå på politiet.no men vent og se på utfallet, kan hende du har litt flaks også.

Skrevet
Angående bot burde vel dette stå på politiet.no men vent og se på utfallet, kan hende du har litt flaks også.

Venter og ser jeg.. Vis jeg har noen muligheter, sånn som samfunnstraff feks. så velger jeg klart dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...