Big_AL Skrevet September 9, 2007 Forfatter Share Skrevet September 9, 2007 tror ikke jobben blir så veldig bli vis jeg mister lappen. jeg jobber som mekaniker lærling til daglig. men jeg er helt enig politiet er politiet. men jeg tror ikke de har noe spesielt sak på meg. men det får tiden vise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 Kommer sikkert til å irritere en del her nå, men jeg må si jeg blir litt provosert når jeg leser enkelte innlegg av denne typen..Er helt enig i at politiet bør ha loven på sin side når de skal utøve sin makt, men blir litt lei av disse diskusjonene om hvordan man skal "lure" seg ut av situasjoner der man helt klart har opptrådt klanderverdig. Sier ikke at jeg aldri bryter fartsgrensene, men det er forskjell på å ligge litt over grensa på hovedveier og der hvor forholdene ligger til rett og "kjøre ganske fort i en 50 sone". slik kjøring fører ikke til at fartsgrensene i dette landet kommer til å økes akkurat. Ikke tenkt som et sånn formanende, mamma-innlegg dette, men synes bare folk må gå litt i seg selv og kanskje endre sitt kjøremønster når man blir tatt i fartskontroll for n'te gang i løpet av kort tid ! er igrunn ingenting å bli irritert over i innlegget itt, mye klokt der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erl1d Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 Kommer sikkert til å irritere en del her nå, men jeg må si jeg blir litt provosert når jeg leser enkelte innlegg av denne typen..Er helt enig i at politiet bør ha loven på sin side når de skal utøve sin makt, men blir litt lei av disse diskusjonene om hvordan man skal "lure" seg ut av situasjoner der man helt klart har opptrådt klanderverdig. Sier ikke at jeg aldri bryter fartsgrensene, men det er forskjell på å ligge litt over grensa på hovedveier og der hvor forholdene ligger til rett og "kjøre ganske fort i en 50 sone". slik kjøring fører ikke til at fartsgrensene i dette landet kommer til å økes akkurat. Ikke tenkt som et sånn formanende, mamma-innlegg dette, men synes bare folk må gå litt i seg selv og kanskje endre sitt kjøremønster når man blir tatt i fartskontroll for n'te gang i løpet av kort tid ! er igrunn ingenting å bli irritert over i innlegget itt, mye klokt der ja, er jo enig der, men vet av erfaring at på bilforum er de ofte en del som har litt "liberale" meninger om fartsgrenser og bilbruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tams Skrevet September 9, 2007 Share Skrevet September 9, 2007 ja, er jo enig der, men vet av erfaring at på bilforum er de ofte en del som har litt "liberale" meninger om fartsgrenser og bilbruk og det får man ikke gjort noe særlig med, så kanskje vi ikke skal dra i gang samme diskusjonen hver eneste gang det blir snakk om tap av førerkort, bøter, politi eller vei/trafikkpolitikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 ja, er jo enig der, men vet av erfaring at på bilforum er de ofte en del som har litt "liberale" meninger om fartsgrenser og bilbruk og det får man ikke gjort noe særlig med, så kanskje vi ikke skal dra i gang samme diskusjonen hver eneste gang det blir snakk om tap av førerkort, bøter, politi eller vei/trafikkpolitikk? går jo ann påpeke noen fakta, selvom man ikke får gjort noe med det. skulle man bare ha snakket om ting man faktisk fikk gjort noe med hadde det vært stille rundt omkring. Og det er jo snodig at selvom man ukentlig her ser tråder med folk som har mistet lappen, så er det ingen som lærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big_AL Skrevet September 10, 2007 Forfatter Share Skrevet September 10, 2007 jeg får tilbake lappen klokka et idag etter et hyggelig samtale med en politi kvinne. hun sa de hade ikke noe fartsmåling på meg men jeg kunne velge mellom et forenklet forelegg eller om de skal ta det foran en dommer. jeg sa ja til et forenklet forelegg og hun sa jeg kunne dra og hente lappen etter på når jeg skriver under på at jeg godtar forelegget. så jeg er passe glad!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 bra det ordna seg så fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 hvor mye må du betale da?? hvilken fart har di brukt til å gi deg forenklet forelegg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Hva får du forenklet forelegg for hvis de ikke kan bevise at du kjørte for fort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 de har jo ingenting å bevise mot deg! kan ikke bare ta den fordi di mener du kjørte fort. du er uskyldig til det motsatte er bevist. hadde ikke godtatt forenklet forelegg. går du til sak har de ingenting å legge fram. på en annen side skjønner jeg også at du ikke gidder å stresse med rettsak også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt Andre Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Kanskje de kan ta den for det de kaller uforsvarlig kjøring, men noe mere enn det kan ikke gjøre. Og det de sier her med og lure seg unna sttemmer ikke. Er nok mange som snakker om erfaring her. Jeg sier ikke man skal kjøre for fort hele tiden og tøye den strikken der langt, men jeg har vært borti det og miste lappen, hadde det vært den dag i dag så hadde jeg gjort alt for og få den igjen med gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Hvis du vet at du kjørte alt for fort hadde vel til og med jeg godtatt et forenklet forelegg og kjørt smilende videre. Selv om at du muligens kunne ha sluppet helt unna hvis du vil være vanskelig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå