Odd-M Skrevet September 8, 2007 Skrevet September 8, 2007 Jeg har de siste to dagene merket en økende tendens til at motoren ikke går så godt som den skal. Oppstår periodisk, men frekvensen er økende. Ved fullt pådrag over 3000 rpm går den som et skudd, men under har den mistet mye drag. Virker litt nølende ved jevn hastighet. Ved fullt pådrag på femtegiret føles den som en skygge av seg selv og har lite guffe å by på før turtallet passerer 3000 og den øker draget kraftig. Skal dra innom BMW over helgen og få lest av evt feilkoder, men om noen har tips så tar jeg gladelig i mot det..? LMM er noe av det første som slår meg, men jeg har svært lite erfaring med diesel.
Tore Diesel Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Du er ikke plaget med litt jaging på tomgang, eller at den er litt mer tregstarta enn tidligere, uansett motortemp.?
Odd-M Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Nei, motoren har kjempefin gange og starter lett som alltid.
javewl Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Hmm.. klarer du å merke om den tenner på alle sylindre når den tuller?
20prince Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Hadde litt samme problem og de var slangen fra turbo inn til intercooler som hadde en sprekk og luftmengdemåleren ble full av olje på min 730d. Men jeg fikk i tilegg mye røyk ut av exsos-anlegg.
Odd-M Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Det virker som om den "tenner" på alle sylindre. Motoren går omsagt fint og jevnt, men mangler skyv. Jeg mistenker at turboen ikke lader fullt. Men det er merkelig at den plutselig kommer akkurat da turtallet passerer 3000 rpm.
525 Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Jeg har de siste to dagene merket en økende tendens til at motoren ikke går så godt som den skal. Oppstår periodisk, men frekvensen er økende. Ved fullt pådrag over 3000 rpm går den som et skudd, men under har den mistet mye drag. Virker litt nølende ved jevn hastighet. Ved fullt pådrag på femtegiret føles den som en skygge av seg selv og har lite guffe å by på før turtallet passerer 3000 og den øker draget kraftig. Skal dra innom BMW over helgen og få lest av evt feilkoder, men om noen har tips så tar jeg gladelig i mot det..? LMM er noe av det første som slår meg, men jeg har svært lite erfaring med diesel. Hei Odd-M Er veldig spent på om du fann noen løsning på problemet du skriver om her??? Har ein 2001. 525 med veldig lignende symptomer, så eg tenker også på LMM.
Odd-M Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 Problemet gikk over av seg selv. Har ikke kjent noe på de 15-20.000 km jeg har kjørt siden september. Gass i forruskern?
525 Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Problemet gikk over av seg selv. Har ikke kjent noe på de 15-20.000 km jeg har kjørt siden september. Gass i forruskern? Det var jo bra. Skulle ønske det samme hadde skjedd meg Ser nok ut til at eg må innom eit verksted, og ut med nokre lapper for å finne ut av mitt problem Takker for tilbakemeldingen
Zap Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Hei 525 Er veldig spent på om du fant noen løsning på problemet som er beskrevte i denne tråden? Har en med veldig lignende symptomer, så jeg er litt nysgjerrig om du har funnet ut noe.
525 Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 Hei 525 Er veldig spent på om du fant noen løsning på problemet som er beskrevte i denne tråden? Har en med veldig lignende symptomer, så jeg er litt nysgjerrig om du har funnet ut noe. Verkstedet skiftet vacumventil og slange til turboreguleringa. Da blei det mer fart på sakene Ventilen kostet 8-900 kr. så det var ikkje så dyrt å få fikset heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå