Loffen Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Har nettopp kjøpt meg bil. En 320i fra 92 med 239000 km på telleren. I natt var jeg ute å kjørte en del, og ble oppmerksom på at når jeg står stille (etter f.eks å ha rygga), og skal sette bilen i 1. gir, kommer det et dunk fra understellet en plass. Det skjer også dersom jeg kjører rolig bortover i 1. og girer til 2. Lyden kommer akkurat i det bilen settes i gir igjen. Det samme gjelder 2. til 3., men ikke i de siste girene. Merker også at ved litt hard akselerasjon og raskt girbytte gjynger bilen litt frem og tilbake. Hva kan dette tyde på? Har lest litt om traversforinger og hardyskiver...
Fliid Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Hardykobling eller god slitasje på diff. Førstnevnte er mest trolig.
Loffen Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Ok! Vil bare nevne at bilen har aldri vært eid av ungdommer, og ligger litt i korta at den har blitt pent kjørt. Har full servicehistorikk. Bærer hvertfall preg av det på alle andre måter. Importbil fra Tyskland.
Fliid Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Er mye som er slitt når bilen har rulla bortimot 240000. Jekk opp bilen å se om du ser rift på hardy eller om du ser trådene i den eller om den rett å slett bare er litt "crispy"..
///MoePower Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Kan være kryssene/leddene i mellomakslingen også.
Loffen Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Kan jeg se hardyskiven ved å jekke opp bilen i garasjen? Hvordan kan man sjekke om det er traversforingene, som det har blitt nevnt i tidligere tråder?
Fliid Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Ja, den ser du rett bak girkasse. Tror ikke eksosen din er så veldig i veien. Du ser ivartfall.. Traversforingene kan du skjekke ved å ta fatt kubeinet å benne i vei. Skal være særdeles lite du får rikka på den.
Loffen Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Du kunne vel ikke forklart hvor traversforingene sitter?
Fliid Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /16819.gif Nr 2 og 3. Lokasjon ser du på den lille bilen med dotten på i høyre hjørnet nederst på bildet..
Loffen Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Kjørte litt nettopp. Mener at lyden kommer fra ca midt på bilen i lengderetningen. Vansklig å si om det fra sidene eller midten i bredderetningen. Det blir liksom et dunk som forplanter seg litt i karosseriet.
straight_six Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 jeg er ganske sikker på at du må bytte opplagringa på mellomakslinga di. når den er slitt dunker det midt under bilen å det føles ut som noe blir flyttet når du setter bilen i gir.
Fliid Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Kjørte litt nettopp. Mener at lyden kommer fra ca midt på bilen i lengderetningen. Vansklig å si om det fra sidene eller midten i bredderetningen. Det blir liksom et dunk som forplanter seg litt i karosseriet. Det gjorde ting litt lettere for oss andre Ja, kan være som Straight six sier. Opplagringa. Problemet ditt ligger ivartfall i mellomakslingen http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11090.gif
Loffen Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Er dette noe jeg burde sette den på verksted for? Har en kompis som kan kjøre den på bukk for meg også da, kanskje det er like greit...
Fliid Skrevet September 9, 2007 Skrevet September 9, 2007 Verksted trenger du ikke . Bare ned med med eksos å diverse varme belsag. Så ta ned mellomaksel
Loffen Skrevet September 9, 2007 Forfatter Skrevet September 9, 2007 Skal feilsøke litt uti uka. Kjedelig å kjøpe deler til mellomakselen om det viser seg å være traversforingene feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå