Gå til innhold

"spesialverktøy"

opt
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pelicanparts.com har disse bmw verktøy settene. De sender til Norge, da jeg har handlet hos de mange ganger.

ser ut til å være dyrere enn det jeg har funnet på ebay.

men takk for tipset, kjekt å ha litt forskjellig å sammenligne.

Hvordan går letingen på verktøy? Jeg fikk spesialverktøyet i hus i går. Settet er til E36, E46 og E85, og gjelder disse foringene som vist på bildet:

bakstor.jpg

Slik ser settet ut:

verk.jpg

Verktøyet i aksjon:

verk2.jpg

Litt sliten foring ja:

foring.jpg

Betalte litt over ca 2300, med frakt, tollbehandling og moms fra California. Brukte ca 1 time på å bytte de 3 foringene på hver side. Var overraskende lett å bytte med rett verktøy. Byttet den fremre traversforingen med powerflex og brukte kun håndmakt når jeg monterte de.

slik som jeg ser dette, så kunne nok jeg bytta de foringene på jobben med 50 tonns pressa og en hylse....men men..kanskje jeg bør holde meg til å fikse lastebiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik som jeg ser dette, så kunne nok jeg bytta de foringene på jobben med 50 tonns pressa og en hylse....men men..kanskje jeg bør holde meg til å fikse lastebiler :)

poenget med disse verktøyene er at man skal slippe å plukke ned hele bak/forstilling for å skifte. med dette holder det å skru av hjulet og den aktuelle foring. dvs mye mindre arbeid. man slipper tom å ta 4hjulskontroll hvis man ikke bytter den i kanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget med disse verktøyene er at man skal slippe å plukke ned hele bak/forstilling for å skifte. med dette holder det å skru av hjulet og den aktuelle foring. dvs mye mindre arbeid. man slipper tom å ta 4hjulskontroll hvis man ikke bytter den i kanalen.

å pytt pytt....noen grader feil på hvert at hjula gjør vel ikke noe? :lol:

hvor mye koster foringene til dette? ikke "bane" foringer, men vanelige :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg merker bra forskjell, men så var mine org foringer dårlige da, så jeg tror ikke det utgjør all verden. men de er enklere å sette i og så skal de holde lenger.

når jeg får bytta de i traversen og satt på pss9 vil nok det bli noe annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...