gematu Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Hei. Skal ut på lengre kjøretur, så jeg sjekket olja. Den var midt mellom bunn og topp, så spørsmålet er: Hva slags motorolje kan jeg fylle på, slik at jeg får fullt med olje? Bilen får ny olje på servicer, så jeg må kanskje høre hva merke olje de bruker? Eller kan jeg blande hvilken som helst olje i tanken? E39 98mod 520i
jensemann23 Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 du bør vel ikke blande syntetisk og mineralsk olje, så du må finne ut om det er det ene eller det andre. Mest sannsynlig er det delsynt eller syntetisk. Da fyller du det. Viskositeten er det ikke så nøye med når du bare skal etterfylle litt, men greit å fylle olje med samme viskositet. Står det ikke på en lapp i dørkarmen eller noe? Evt i servicehefetet?
GSS Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 All olje kjøpt i butikken skal kunne blandes, med unntak av spesielle racing oljer.
gematu Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 da må jeg nesten ringe å høre med verkstedet, hvilken oljetype de bruker...
Rayb Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Til BMW finnes det bare en olje... Castrol! Til motor enten: 0-30 eller 10-60 race Jeg brukte selv mobil 1 og shell helix ultra på andre biler uten problemer, men da jeg brukte disse oljene på bmw fikk jeg problemer... Den gule oljelampen begynte etter kort tid å lyse (den som indikerer lavt nivå) uten at det faktisk var lavt olje nivå...!? Og jeg fikk en slags "avleiring" i oljelokket på motoren. Jeg byttet da til Castrol 10-60 og problemene forsvant!
bjalle Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 Mente du at olja var midt imellom min og max på peilepinnen,så er det riktig nivå,da trenger du bare en halv liter hvis du absolutt skal kjøre med max nivå.Ett tips er å kjøpe mobil 1 0-40 bmw longlife 01 godkjent på europris til halv pris.Går fortsatt for å være en av de beste oljene på markedet.
gematu Skrevet September 12, 2007 Forfatter Skrevet September 12, 2007 Den var midt mellom min og max ja. Skal den være det? Åja... Da er det jo iorden da :=)
mcfire Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 Hva med en 320i e36 1996 med m52 motoren? Skal skifte snart og vet ikke hvilken olje jeg skal kjøpe. Er feks Castrol 5-50 helsyntetisk helt på trynet å bruke?
Mikke1981 Skrevet September 12, 2007 Skrevet September 12, 2007 Bruker Castrol GTX magnatec 5w-40 på min 98modell 520i Funger fint det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå