Gå til innhold

fikse steinsprut - noen tips?

haakon
 Share

Anbefalte innlegg

tenkte få på litt grunning,lakk og klarlakk med pensel,men hva burde jeg bruke for å rense såret?

bilen er jo jevnlig polert og regner med at grunninga sitter dårlig på meguiars hardvoks...

holder det å gni litt med lynol først (hvis det ikke tar lakken rundt da?) eller må det noe spes til?

tenkte først å slipe med dremmelen,men regner med at et lite sår blir veldig stort plutselig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å svare på uten å se hvordan det ser ut.Er det en prikk det er snakk om , eller er det mye. Panser eller skjermer ?

Flekking av steinsprut blir stygt uansett hva eller hvordan du gjør det.

Hvis det er mye , så er det bedre å lakke opp igjen et større område.

Blir slik for meg ihvertfall. Bmw er ekstremt mottagelig for småstein , nesten magnetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på panser hovedsakelig,et par på skjermene og en på dør og tak..

kjører for det meste 10mils turer på motorvei med 100 sone så antar det er derfor jeg får en ny for hver tur. hører jo det smeller i frontruta noen ganger.

panseret ble lakkert opp for ett år siden og gjør ikke det på ny med det første. alternativet til flekking er at det utvikler seg til rustflekker og blir langt styggere enn litt touch up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Bilkosmetikk for å fjerne steinsprut. Er veldig fornøyd med resultatet på min bil.

Om du skal ta enkelte steinsprut selv kan du bruke rødsprit på Q-tip for å rense "såret". Deretter bruke en TYNN pensel som du får kjøpt på en hobbyforretning. Må ikke finne på å bruke penslene som sitter i korken på flekklakken du kjøper(kjøp sett med lakk hos BMW-forhandler med riktig fargekode. Består av grunnfarge og klarlakk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...