Gå til innhold

Feil olje på servoen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge BMW verkstedet har jeg fått feil olje på servoen og dette gjør at servopumpen som var ny i juli nå er ødelagt. De sier også at feil olje på kan ha tatt knekken på tannstangen også.

Er det noen her som har formening om at dette kan stemme, eller vært borti tilsvarende problem??

Skrevet

Ikke meg som gjorde jobben, men oljen som ble brukt var gønnsvart og ikke rød som den vistnok skal være.

Skrevet

Bump!

Ingen som har noen formening om dette?

Ny tannstang er så dyrt at jeg vurderer min fremtid som bileier :(

Skrevet

Om det er bukt feil olje vil dette gi "feil" slitasje på system å kan ende opp med havari. Ja, det KAN ta knekken på tannstang, men da er du maks uheldig. Jeg har hørt om feil olje å gåen servopumpe før, men ikke i sammenheng med tannstang. Lurer på om Koed faktisk driver med " bytte tannstenger " kjøper av de å sender din i retur. Fungerer som "bytte dynamo " systemet :)

Skrevet
har aldri hørt om dette, på forige bilen min kjørte jeg med motor olje på servoen, men det var en m20 da, mulig den tolererer litt mer..

E39 er dog en annen konstruksjon å kan dermed ha noe med oljen og gjøre. Jeg har ikke erfart dette selv da jeg kjører uten servo å kommer aldri til å montere. Men har hørt om dette før.

Skrevet

Det var en liten slark på tannstang på forrige service jeg hadde for et år siden. Har kjørt nesten 2 mnd. med feil olje nå. Har ikke merket andre symtomer på styringen en at servopumpen "murrer".

Får høre hva de sier når jeg henter bilen i morgen.

Skrevet

Hentet bilen i dag. De kunne ikke si med sikkerhet at tannstangen var gåen, men at de anbefalte bytte av denne. Pris for dette ca 22.000kr :(

Bistillte bytte av servopumpe og inspection 1 service, så får jeg håpe tannstangen holder en stund til.

Er det andre ting en slark i systemet som kan være feil på en tannstang??

Skrevet
Hentet bilen i dag. De kunne ikke si med sikkerhet at tannstangen var gåen, men at de anbefalte bytte av denne. Pris for dette ca 22.000kr :(

Bistillte bytte av servopumpe og inspection 1 service, så får jeg håpe tannstangen holder en stund til.

Er det andre ting en slark i systemet som kan være feil på en tannstang??

22k?

hehe det var da blodpris..

da ville jeg heller ringt høggere rundt om og kjøpt en brukt en til 1000-2000?

Skrevet

Skikkelig blodpris ja :(

Skulle gjerne spart de pengene. Ikke er jeg glad i høggerdeler lenger og ikke skrur jeg slike ting selv. Ser GSbildeler har "alternativ vare" på tannstangen. Da koster den 7000kr, ca halv pris. regner med at alternativ vare er uorginalt. Noen erfaringer med uorginal tannstang?

Da gjenstår det bare å finne et verksted med skalpelige priser som gjør en god jobb.

Skrevet

Om du ikke gjør dette selv, så betale en bekjent for å gjøre dette (Selvom du hadde litt dårlig erfaring med han som bytta servopumpa for deg om han valgte ut olja :P) hehe. Men får du dette hos en lokal hugger så få en kompis til å hjelpe, da har du plutselig spart 20 tusen.. Hehe :P

Skrevet

Med min flaks kjøper jeg ikke høggerdeler mm!!!

Fant nettop ut at jeg har mistet lommeboken også :(

Jeg er inne i en skikkelig svart periode nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...