Gå til innhold

Problemer med senk, E30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en høydeforskjell mellom hjulbuene bak (målt fra senter på nav til hjulbue) Problemet er som så, det skiller en tommer i mellom sidene. Har skjekket fjærene, de er ikke knekt.

Oppsett; Jamex 80mm sett

51 mm dempere.

Noe med en idè om hva som kan være galt?

Skrevet

Hmm, du kan si det sånn at den var rett for 3 dager siden , men nå er den skakk som en flyndre. (Settet er ikke akkurat nytt da Jamex ikke har laget 80mm sett på laange tider)

Skrevet
Og så har vel jamex en egen evne til å justere seg litt individuellt for seg selv.

Hehe, regna med at den der kom... Noen med egenerfaring ? Det er snakk om en tommer å det syntes jeg er veldiig mye. Fjærene ser som sagt hele ut.

Skrevet

Jeg ble selvfølgelig nå full av skrulyst for å finne ut hva problemet var. Så nå har jeg kryssbyttet fjærene, men til ingen nytte. Fortsatt skakk.. Da sitter jeg ikke igjen med mye mer enn at demperene er mitt problem. Noen med innvendinger?

Skrevet

Jeg kan fortelle at jeg har snakket med over 10 E30/M3 eiere som sier det samme! Mange mener det har med diffinnfesting å gjøre (siden E30 diffen er festet på venstre side).

Mange som har bygd om baklokket og fått på to parallelle innfestinger på diffen mener dette problemet har blitt borte.

Skrevet

Hmm, kan ligge noe i det du sier siden det er høyre side (sett bakfra) som er høyere enn venstre.. Får du ikke lokk som har ferdig "modda" 2 innfestninger? Eller er dette kun til M3'n?

Må da meddele at jeg har sett det lokket som har 2 innfestninger som er laget til M3, men saken er den at jeg har da en 320 og den har selvfølgelig det lille huset, så lokket er ikke likt på E30M3 og min..?

Skrevet

Disse innfestningene må sveises på, siden det kun er en innfesting på E30 (M3 også meg bekjent).

Det medfører litt modding..

Skrevet

Dette ante meg oddis, etter litt mer iherdig skruing å diverse testing så kan det virke som den ene demperen har en tendens til å "henge" seg, noen som har vært borte i dette før? Dermed "låser" den seg i denne høyden (som er en tommer høyere enn andre siden) Snodig fenomen.

Skrevet

Merkelig...prøv å kryssbytt demperne.

Sjekk også etter at tårnlagrene dine bak ikke er helt forspist.

Skrevet

Skal prøve det i morgen, ble litt mørkt o knotet på slutten da jeg ikke står inne om da'n. Tårlagerene er nye. Men satser på at det er demper som gir meg hodepine. Gir tilbakemelding i morgen

Skrevet

Resultatet ble som forventet, konkluderer da med at den ene demperen er skylden for den har som sagt en tendens til å henge seg igjen (eller noe:P) Høydeforskjellen bytta plass ved kryssbytting av dempere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...