Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) som topic sier så har en jeg e34 530 som skal pusses sagte med sikkert opp..

Utvendig:

skal fjerne all rust på bilen, bytte bakluke, fremskjermer og bakpotta. (grunnet rust)

Skal også gå til innkjøp av styling fra Soundstyling.no. fangere, skjørter, speil å så skal jeg høre om de kan få tak i en m5 vinge til meg :D

etter at rust å styling er satt på å tilpasset, samt sparklet skal bilen omlakkeres i (forhåpentligvis) Mauritziusblau..

Innvendig:

sportsinredning skal handles inn i løpet av vinteren. Alle dørdeksler samt hattehylle skal kles i glassfiber og lakkeres i bilens farge.

dashboard, midtkonsoll og solkjermer skal sparkles, legge fyller, dette også i bilens farge.

I solskjermene skal det felles inn 7" lcd skjermer.

har lyst på 4 pkt seler hvis det lar seg gjøre uten at det tar så jævli med plass.

en PS2 "slim" skal felles inn i tippen av dashboardet, det skal også laget plass til ps2 kontrollerene i dashboard en eller annen plass.

Stereo:

Er ikke helt sikker på hva jeg skal ha enda, men det blir ett db anlegg kompinert med klar lyd fra frontsettet, å bakhøytalere, dette må også spille HØØYT.

skal kjøre 2, 2-kanalere, 1 til frontsett å en til bakhøytalere, sitter å leker med tanken på å lage nytt gulv slik at jeg kan felle forsterkerene inn i gulvet, med plexiglass da så klart.

subwooferen står for tiden mellom:

2x 12" mtx 9500

2x 12" kicker l7

2x 12 Rockford fosgate t212.

alt av stereo skal støpes å gjøres klart for konkuranse..

kom gjerne med forslag til andre oppsett, men tenk på at jeg vil ha myye trykk, Høy lyd, god kvalitet på front å baksett..

motor/drivverk og understell:

står nå en m30b30 maskin i bilen, men skal (forhåpentligvis) sette i en m5 3,6 når pengene strekker til:) det blir da i så fall å hente inn en komplett m5 fra tyskland å flytte over alt av deler fra den.

må jo også ha et bra understell, så enten Kw/koni/fk eller muligens bilstein?? tips/råd?

lakkerte deksler å andre detaljer i motorrom..

dette er da et langtidsprosjekt, da jeg for tiden er uten jobb eller skole, så ligger veldig langt etter på den økonominske siden..

men jeg skal prøve å få dette til så fort økonomien slår til.

jeg kommer til å oppdatere her så fort ting blir gjort, skal også prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert, må bare lære meg det førts.

kom gjerne med tips/triks å andre nyttige ting, tar i mot krittik med smil. så lenge det er en fortjent kritikk, vil ikke ha noe sånn jævla klaging på alt mellom himmer å jord her..

Skrevet

bildene er tatt med mobil..

på det ene bildet ser dere rust rundt bensin lukket, noen som har en grei forklaring på hvordan jeg skal gå frem når jeg sveiser inn en ny plate der??

Skrevet

Hørtes ut som et ganske heftig prosjekt dette. Mye arbeid, mye penger men skal garantere det blir rått hvis du klarer å gjennomføre det. Lykke til...

Skrevet
Hørtes ut som et ganske heftig prosjekt dette. Mye arbeid, mye penger men skal garantere det blir rått hvis du klarer å gjennomføre det. Lykke til...

jo takk, kommer nok til å koste en del hvis jeg skal ha den motoren å det understellet, men det meste andre (utenom anlegg) er relativt rimelig.

å ja, det kommer til å ta grusomt lang tid, ekstra fordi jeg ikke har ett flatt øre for tiden:) hehe. men satser på å få gjenomført så mye som mulig av det ja, i første omgang blir det bare å få bilen i så god stand som mulig, den bruker litt olje nå, tikker litt, oljepumpa har tatt kvelden å den fusker på høyt turtall, så hvis noen har noen tips til hva det kan være så blir jeg meget takknemlig. den sluttet å fuske når jeg byttet plugger, men begynte igjen etter kanskje 5 min med kjøring, så det er noe som skjer med pluggene.... takker å bukker for all hjelp jeg kan få:)

• 2 weeks later...
Skrevet

jeg fant pumpa, fikk byttet også:) går mye bedre nå:)

har forresten bestilt meg felger også, tsw kalyami med yokohama 224/4018 dekk.

har ikke fått gjort noe med rust enda da jeg ikke har hatt tid..

men har nå fått meg jobb på Seasit. så nå begynner jeg å få litt penger også, så da kommer nok prosjektet til å skyte litt fart etterhvert.. noen som har noe forslag til anlegg? type god lydkvalitet kombinert med kraftig booom fra subwoofer..

Skrevet

var ute å hadde det litt moro på våt asfalt i går, da radiator slangen som går fra radiator til termostathuset hoppet av, resulterte i koking, men det ser ikke ut til at det gikk stein galt, men når jeg nå fyller på vann, så renner det ut under på termostathuset, regner med det har kommet en relativt kraftig sprekke under på huset, så bilen blir tauet hjem i kveld en gang å jeg får sett nærmere på dette i morgen kveld/onsdag ettermiddag/kveld..

Jævli lite moro når ting går galt, så blir nok uten bil ett par dager nå ja.. men men, får busse til jobb:) på den positive siden så bruker jeg jo ikke noe bensin penger nå.

må alltid se det positive i ting vet dere:=)

vet noen her forresten om jeg kan sette nedi en m30b35 i bilen, uten å bytte gir kasse? eller hva må til for å få nedi en slik en?

• 2 weeks later...
Skrevet

sånn, her har det stått stille,

men nå er kanaler på vei fra danmark, så nå blir det snart kanal sveising.

i går gikk jeg til innkjøp av begynnelsen på anlegget mitt.

til nå består anlegget av:

Alpine DV105r dvd med flip skjerm. (tror det er det den heter.

Jbl 696 6x9

Jbl Gto 2060 2 kanaler

så kommer 2 woofere, monoblokk til woofer, en 2 kanaler til og et gromt frontsett.

skal få lagt inn noen bilder av hovedenheten en dag snart, å så kommer bilder fortløpende når kanalene kommer..

noen forslag til woofere å frontsett?

sitter også å lurer på Nitro express 18" felger..

men så er det også en liten sjanse for at det blir overgang til e60 525d til neste år, å da blir denne lagt på hylla en liten stund fremover.. vil helst ikke selge men mulig tiden kommer der man må vurdere seriøse bud.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...