LeRE Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 hey allesammen. ehhm jeg skal lakke frontfangern min. fulgte med litt lakk med bilen, så da jeg skulle spraye på greierne så blei det sånn, ehhm "ru" overflate. kan umulig være meninga at det skal sesånn ut sååå så jeg på bøtta at det sto "2 komponents lakk" så da er det vell meninga å blande med noe?? noen som vet hva det er? å hvor masse:P??
Ad|oS Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Må vel kanskje blandes med en herder. Men at du får en ru overflate har mye med selve lakkeringen å gjør da du må ha akkurat perfekt avstand til fangeren når du lakkerer for at det skal bli tykt nok, men ikke renne. Er ikke lett...
LeRE Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Må vel kanskje blandes med en herder. Men at du får en ru overflate har mye med selve lakkeringen å gjør da du må ha akkurat perfekt avstand til fangeren når du lakkerer for at det skal bli tykt nok, men ikke renne. Er ikke lett... hmm ja men den blåser liksom "biter" blir like dårlig uansett hvor nært/langt i fra så vill tro den er for tjukk kansje(??)
Ad|oS Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Dårlig lakksprøyte siden den ikke klarer å sprøyte gjevnt? Dårlig dyse?
LeRE Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Dårlig lakksprøyte siden den ikke klarer å sprøyte gjevnt? Dårlig dyse? er sånn "proff" drit fra biltema, å dysa er på 1,4
LeRE Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Dårlig lakksprøyte siden den ikke klarer å sprøyte gjevnt? Dårlig dyse? MEN siden det er 2 komponentslakk så skal det vell blandes med noe? å da vill det jo bli tynnere kansje?
Aroid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 dem skal vell blannes. Når du laker så tar du en liten støv sprøyt først og vent i 5min eller meir så kan du legg masse på andre strøket da hinder du at du får sig med en gang. Husk vask bra med silikon fjerner først. for my lak kan også få en ru overflate samma med for lite. 2 eller 3 strøk er nok. der du har vanskeligheter å kom deg til der tar du på først strøket ett fint strøk at du dekk om råden. andre strøket en normal som du har gjort på resten. da blir det fint.
Aroid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Dårlig lakksprøyte siden den ikke klarer å sprøyte gjevnt? Dårlig dyse? MEN siden det er 2 komponentslakk så skal det vell blandes med noe? å da vill det jo bli tynnere kansje? 1:lakk 2:Herder 3:Tynner første komponent så er det Lakk og Tynner den andre komponenten er det Herder Men veit du hva blannings forholdet er da?
Aroid Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 men så var det kordan lakk har du. Er det vannbase?
LeRE Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 Dårlig lakksprøyte siden den ikke klarer å sprøyte gjevnt? Dårlig dyse? MEN siden det er 2 komponentslakk så skal det vell blandes med noe? å da vill det jo bli tynnere kansje? 1:lakk 2:Herder 3:Tynner første komponent så er det Lakk og Tynner den andre komponenten er det Herder Men veit du hva blannings forholdet er da? nei det er d jeg prøver å finne ut:P å hva som skal blandes:P
LeRE Skrevet September 10, 2007 Forfatter Skrevet September 10, 2007 men så var det kordan lakk har du. Er det vannbase? DUPONT centari500
bmwj Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 http://color.dupontrefinish.info/tdmsds ... /C500N.pdf Les litt her...
Superbeetle Skrevet September 10, 2007 Skrevet September 10, 2007 Da jeg kjøpte 2k lakk fra dupont fikk jeg beskjed om å blande basen med tynner 1l base til 0.8l tynner og klarlakk med herder. blandingsforhold 1:3.
LeRE Skrevet September 11, 2007 Forfatter Skrevet September 11, 2007 Da jeg kjøpte 2k lakk fra dupont fikk jeg beskjed om å blande basen med tynner 1l base til 0.8l tynner og klarlakk med herder. blandingsforhold 1:3. så da skal jeg bare blande den lakken med tynner da? har sånn klarlakk på boks, funker vell den å? takk for svar allesammen:D
Superbeetle Skrevet September 11, 2007 Skrevet September 11, 2007 Da jeg kjøpte 2k lakk fra dupont fikk jeg beskjed om å blande basen med tynner 1l base til 0.8l tynner og klarlakk med herder. blandingsforhold 1:3. så da skal jeg bare blande den lakken med tynner da? har sånn klarlakk på boks, funker vell den å? takk for svar allesammen:D Ja det vil jeg tro. Hvis ikke den allerede er blandet da Ville brukt riktig klarlakk. Både pga utseende og at det er i den herderen ligger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå