Gå til innhold

Hvilke lykter? (E39)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 96 E39 med facelift frontlykter.

Nå vil jeg ha LED i baklykter, som er facelift så vidt jeg har forstått.

Hva må man i så fall kjøpe? Er det avansert å montere?

Vil også ha hvite blinkers foran. Hva trenger jeg for å få til dette? Så vidt jeg kan se er det en mer komplisert operasjon enn på E34?

Skrevet

Jeg kjøpte meg nye baklykter til min bil i vår, desse her frå GS De var ikke noe vanskelig å bytte. Bare til å ta ut den "plata" som lyspærene er i, og så løse de skruene som lykta er festet i. Tok meg minder enn ti min å bytte de.

Skulle det være noe mer å bytte med LED lykter så følger det nok med bruksanvisning du

Sideblinkeren tar du bare å skubber fremover og så ut i bakkant, og omvendt når den nye skal på plass..

Skrevet
Du må bytte hele lykta foran for å få hvite blinkers. Koster deg fort 5000 kr.

Dette er jo i beste fall en liten løgn! :)

Til trådstarter:

Du kan bytte lykteglassene forran for å få hvite blinklys. Det koster deg IKKE 5000 kr, men direkte billig vil jeg heller ikke si at det er. Sjekk litt rundt for priser hos Schmiedmann, Koed, GS og BMW før du kjøper. Prisene varierer ganske mye...

Skrevet

Til trådstarter:

Du kan bytte lykteglassene forran for å få hvite blinklys. Det koster deg IKKE 5000 kr, men direkte billig vil jeg heller ikke si at det er. Sjekk litt rundt for priser hos Schmiedmann, Koed, GS og BMW før du kjøper. Prisene varierer ganske mye...

Hallo... Jeg vill iallefall ikke byttet facelift lykter med de gamle lyktene du snakker om for å få hvite blink. På de gamle lyktene kunne man bytte glass, det kan man ikke på facelift lyktene. Hos KOED koster de 1550DKK pr stk, pluss frakt og moms så blir det ganske nøyaktig 5000 kr. Men så får man jo solgt de gamle facelift lyktene for ca 3000 da.

Skrevet

Til trådstarter:

Hallo... Jeg vill iallefall ikke byttet facelift lykter med de gamle lyktene du snakker om for å få hvite blink. På de gamle lyktene kunne man bytte glass, det kan man ikke på facelift lyktene. Hos KOED koster de 1550DKK pr stk, pluss frakt og moms så blir det ganske nøyaktig 5000 kr. Men så får man jo solgt de gamle facelift lyktene for ca 3000 da.

Koed selger nye lykteglass til E39 pre facelift for DKK 429,00. Det skulle bety ca 1500 for begge ferdig levert på døra med moms, frakt og omregnet kurs. Jeg synes egentlig ikke det er noe upris.

MEN så går det plutelig opp for meg at at trådstarter har faceliftlykter og da er jo ikke skifte av lykteglass noe tema lengre. Beklager! :)

Skrevet

Skal du montere originale led-baklykter, kreves det montering av to elektronikkbokser også. Disse skal plasseres i reserverhjulsbrønnen, under/inni reservehjulet. Ellers er det ikke noe mer hokus pokus enn vanlige lykter.

Tommy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...