bimmergeir Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 heisann .. hva er passe å senke en 318 is? den er grådig senka nå .. menne vet ikke hvor mye, siden det var forje eier som senka :S hvordan se det ? menne må skifte dempere osv nå pga eu kontroll.. noen forslag ? hva er passe , fint osv =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 60/40 er pent! men spørs på veistandard der du bor, dekk/felg dims osv. men gir du f idet, så senker du 60/40 eller evt kjøper deg justerbart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 40/15 til småveier og slikt, og 60/40 hvis du stort sett kjører på bra veier. Legger du ut bilder av bilen kan vi lettere se hva den er senka nå... Hvis du er heldig står det jo i vognkort, hvis ikke er det mulig å finne det ut fra merket på fjørene og nr som står på dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmergeir Skrevet September 11, 2007 Forfatter Share Skrevet September 11, 2007 60/40 er pent! men spørs på veistandard der du bor, dekk/felg dims osv. men gir du f idet, så senker du 60/40 eller evt kjøper deg justerbart! oki.. jaa.. va noe sånt jeg tenkte på og =) forslag til senke sett 60/40 til grei pris ? må man foresten ha julstillingskontroll når man har skifta til nytt senkesett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmergeir Skrevet September 11, 2007 Forfatter Share Skrevet September 11, 2007 40/15 til småveier og slikt, og 60/40 hvis du stort sett kjører på bra veier. Legger du ut bilder av bilen kan vi lettere se hva den er senka nå... Hvis du er heldig står det jo i vognkort, hvis ikke er det mulig å finne det ut fra merket på fjørene og nr som står på dem okok.. jaa.. skal slenge ut noen bilder og uansett så =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Du bør ha hjulstillingskontroll for å sjekke spissinga. Risikerer at bilen spiser dekk ellers. Husk også på at senker du mer en 40mm bør du ha kortere dempere da de vanlige blir veldig fort slitt med mye senk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmergeir Skrevet September 12, 2007 Forfatter Share Skrevet September 12, 2007 Du bør ha hjulstillingskontroll for å sjekke spissinga. Risikerer at bilen spiser dekk ellers.Husk også på at senker du mer en 40mm bør du ha kortere dempere da de vanlige blir veldig fort slitt med mye senk ahh .. oki .. takk , da fikk eg svar på det spm og =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Skrevet September 12, 2007 Share Skrevet September 12, 2007 1. du må ha tuv papirer. 2. du må ha målebrev fra 4 hjuls kontroll 3. du må bestille time på biltilsynet,for godkjenning av senke settet,der må du selfvfølgelig ha med di nevnte papirer. Di sjekker at alt stemmer overens,å at nr på fjærene hører til tuv papirene. di tar også en prøverunde med bilen din. Et senkesett kan være så godkjent det bare vil,men er ikke lovlig før du har det innskrevet i vognkortet. -regelen er egentlig enkel,alle hjul skal gå fritt,uten noe "subbing" ved max rattutslag osv,å det skal være minimum 8 cm til laveste skruva punkt på bilen. du må ikke finne på å kjøpe 40-40 sett,da vil bilen dn bli mye høyere i front. det settet er direkte tåpelig! 60-40 er genialt,men justerbart er uten tvil best,da vi har vinter i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå