Gå til innhold

Bilen hopper ved spinning.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er slitte foringer eller dempere. Ellers så veit jeg att gule koni bare er justerbare på retur dempinga og det er jeg ikke spesielt imponert over.

Dvs når de trykkes inn så er de myke som f men trekkes de ut så er de knall harde ved max justering.

Skrevet

Det som skjer er at klokka di hopper opp og ned. Det skal løse seg ved stivere foring på klokka eller E36 lokk. Snakker nå generelt, er et problem på Cosworth og dette. Enten det, eller så må du få mer fart på dekka når du spinner. Og viss ikke du kan kjøre i 1,2 eller 3 når det er vått uten å spinne så er du ikke kompetent nok til å ha førerkort!

Skrevet

Sjekk foringene i støtdemper tårnene. Jeg har litt av det samme, og jeg har skifta og forsterket ALT bak, bortsett fra de foringene. Jeg tror det muligens ligger der, ettersom demperne mine ble skifta for 1,5 år siden. Men, ettersom det er poly på alt i bakstillingen hos meg også, kan det være at den hopper pga at den er så stiv, det er jo ikke noe annet som kan gi etter lenger :)

Det har ihvertfall ingen betydning at den kun spinner på ett hjul, jeg har sperr og opplever det samme.

LR

Skrevet

bare bytt foringen... biln hoppe kun når du kjøre rett fram førdi d e da han spinn likt på begge, dettan sker på di fleste bakhjulstrekka bilan me dårlige foringe bak

Skrevet
bare bytt foringen... biln hoppe kun når du kjøre rett fram førdi d e da han spinn likt på begge, dettan sker på di fleste bakhjulstrekka bilan me dårlige foringe bak

ALLE foringer i bakstilling er nye, alt er i powerflex.

Foringene i dempertårn er forsterkede foringer fra koed.

Foring i diff-oppheng er bmw motorsport foring.

Foring på stabstag armene er originale siden jeg ikke fikk tak i forsterkede.

ALT er spiller nytt, nå 1mnd gammel.

Kjører overhalt 25%diff.

Skrevet
Dirtydick:

Selv om bilen føles fast og fin kan det være slitasje et sted.

er klar over det! men foringene er byttet i bakstillinga så syns det skulle være merkelig om de var gåene allerede!

Skrevet

Mye uintressang lesning av folk som ikke har peiling her... :roll:

dette med at hjulene pakker ved rivstarter rett frem på vått føre er et problem på m3 E30,E36 og E46 samt de fleste bakhjulstrekkere med delt bakaksling.

amerikanerne har løst dette problemet ved å montere ekstra "moment-stag" som skal forhindre akkuratt dette.

selv har jeg revet alle tennene av kronhjul på en quaife diff pga nettopp dette.det var en cosworth med nye powerflex foringer, nye spax dempere og fjærer, nylon motor,girkasse og mellomakslingsfester. her sto alt bom fast og bilen var en drøm å herje med på tørt,men rett frem på vått var killer.... :evil:

Dersom noen har en løsning på problemet blir jeg veldig takknemmelig for jeg er tom for ideer. eneste fornuftige jeg kan tenke meg nå er som tidligere nevnt av en her med justering begge veier på demperne.

kan bare nevne at der var ingen slakk i denne diffen.målt med måleur og overhalt kun kort tid i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...