Gå til innhold

Ombyggingsprosjektet mitt, 318i til 325i, Vurderer salg


jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men jeg synes girstanga er litt lang. Noen som vet om det finnes kortere girstenger? Tenker ikke da på shortshift, det gir vel kortere giring, men stanga er vel like lang.. Hadde vært stilig å få den litt kortere sånn som på nyere biler...

Finnes flere shortshift alternativer med kortere stang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 4000kr for min m42 motor som har gått under 200 000km. Dette inkl. girkasse, ledningsnett, hjerne, dynamo, startmotor, katalysator osv osv osv. Fant ut i ettertid at det var en E30 motor, men de er ganske like. Prisen var nok å regne med fra en hugger egentlig. De på malvik er myyyye dyrere ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver og vurderer å sette i en 6-er istedet nå, selv om det medfører endel merarbeid med skifte av diff og mellomaksel..

Bytte av Diff og mellomaksel er småarbeid når det kommer til motorbytte. mellomakselen er festet med kun 6 bolter under + festene i diff og girkasse. Men noe du MÅ bytte er rattet ditt ;) Det der er stygt :P Få i deg et med airbag eller m-tech ratt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et med airbag, tenker du da på den gamle typen airbagratt eller den nye typen? Er det stress å ettermontere airbag sensor ? Kan seff ha bare rattet, men hadde vært greit om airbagen funka og da:)

Airbag sensor har jeg faktisk ikke tenkt på så det kan jeg ikke svare på :oops: Men må vel gå an å få tak i sensor system fra en nyere bil og montere over. Men er muligens litt arbeid ;) Nytt eller gammelt får du finne ut etter smak :) Har sett mange billige på Ebay :) Ellers av de rattene uten airbag liker jeg mitt veldig godt. M-tech 2 heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...