Gå til innhold

E36 m3 3.0 VS 3.2

Anbefalte innlegg

Skrevet

har prøvd, men fant ingenting.

mulig det er jeg som er dårlig å søke.

Er det mye stor forskjell i draget på de to?

Er bremser/drivverk/kasse det samme?

Skrevet

Bremser og drivverk er ikkje likt,er anna utveksling på 3.0 som gjer at denne akselererer ganske likt med 3.2ltr. Men er delte meininger om kem som er best,går best osv...varierer fra bil til bil,ingen som går likt.

Eg har ikkje prøvd 3.0 personlig så eg veit ikkje...

Skrevet

er vel ikke kjempe forskjell i draget, 3,2 har 6 trinns kasse, eventuelt med smg. også er det vel litt andre skiver på 3,2 men diameteren på skivene er vel like.

Skrevet

Uansett, tror ikke du vil bli misfornøyd med noen av dem i forhold til den andre. Tviler på du kjøper en 3.0, og så prøver en 3.2 for så å angre noe veldig på det. Finn heller en velholdt bil! Er vel det som har mest å si på bilens prestasjoner

Skrevet

så det er ett fett hvilken man velger?

3.0 er jo litt billigere.

men hva med vanos problemene på 3.2? er de reel?

er smg det samme som sekvensiell girkasse?

Skrevet
hvordan er det å godkjenne en ombygd bil der motoren er eldre enn bilen?

Et helvete!!

E36 M3 3.0 er forøvrig en helt grei bil det. Og bremsene er samma som på 3.2 med unntak av at 3.2 har "flytende" skiver. Men man bytter jo skiver i ny og ne, så akkurat det er ikke noe å henge seg opp i.

Skrevet
Hva er "flytende" skiver? er d bare å bestille 3.2 skiver till 3.0 da eller hvis di er bedre?

Ja, de passer om hverandre. Jeg har skiver fra Brembo foran på min E30 M3 nå. Kjøpte komplett sett med bremser fra en 3.2 men det var kast i skivene, så jeg måtte bytte i en fei. Merker ikke noen praktisk forskjell, men de flytende skivene skal tåle mer varme.

Men jeg ville gått grundig gjennom ettermarkedsleverandørene før jeg hadde bestil 3,2 skiver, for jeg synest de er uforholdsmessig dyre.

Skrevet

Tall fra svenske bilsports stortest av E36 M3 alle med samme felger og dekk og originale hjuloppheng og motorer:

0-100km/h M3 3,0 6,05s. M3GT 3,0 6,25s. M3 3,2 5,65s.

0-160km/h 13,90s. 14.60s. 12,25s.

0-402m. 14,25s. 14,50s. 13,85s.

Bilsports superstage bane:

1,36,1 1,35,3 1,34,7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...