PenguiN- Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Nå er jeg drita lei folk som ødelegger og driter ut salgsposter. Når man lager en salgsannonse, altså en ny post så burde det være noe man kan avhake for "Del/bil tilsags". NÅR man avhaker denne får man muligheten til å slette poster i denne tråden. Slikt kan selger velge vekk ting som "er du full?" og "søsken barnet mitt eide denne fangeren for 3 år siden, da var det en sprekk nederst, dårlig kjøp folkens" og andre idiotiske utsagn. Posten kan også merkes med et utropstegn i margen når man avhaker slik at moderator kan se at folk ikke velger denne løsninger på tull ting som ikke er en annonse. Dersom folk velger denne avhakingen på feks en ikke-annonse så kan jo bare moderator si ifra. _OG_ Det burde være obligatorisk å legge inn telefon nummer.Da det ikke er alle som sitter her døgnet rundt og ikke alle som orker å skrive en lang mail. Denne kan vel "kobles opp mot" avhakings muligheten som nevnt? Er dette så vanskelige / dårlige / ukurante idèr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Ideen er vel ikke så dum. Men hvor mye arbeid er det for og få det gjort? Vet du om noen ferdig løsninger som bare kan intregeres i dette forum-systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Dette har ikke jeg helt oversikt over, men tror ikke det går å ha en slik funksjon i denne forumstypen. Det beste pr. dags dato er å si ifra til en moderator, så blir det slettet så fort vi får tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 men hva faen da? må da være noen hoder her inne så er såpass full av innsikt at di greier å lure inn en slik knapp og en slik "kobling" opp med denne knappen? jasså ja, vi kan snart kurere kreft og reise til månen gjør vi ofte, MEN å lage slike løsninger på forumet vårt går ikke hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 jasså ja, vi kan snart kurere kreft og reise til månen gjør vi ofte, MEN å lage slike løsninger på forumet vårt går ikke hehe! Det går vel begge veier det.. Vi klarer å kurere kreft, men vi klarer ikke å oppføre oss på forum.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Hva med at kun selger kan poste i sine egne salgstråder? Alle henvendelser må da gjøres via pm, mail eller telefon. Da blir det mer som en vanlig annonse på f.eks. autodb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 R andersen, hehe SHV, da går vi heller for min løsning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Hva med at kun selger kan poste i sine egne salgstråder? Alle henvendelser må da gjøres via pm, mail eller telefon. Da blir det mer som en vanlig annonse på f.eks. autodb. Synes det her faktisk var en god idè. No offence, men høres enklere å få til dette en trådstarters idè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 tja, egentlig ingen dum idè det heller:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Men igjen på den andre side, så får ingen som kanskje har tidligere "kjennskap" til artiklen sagt sin mening. I f.eks annonser hvor fakta om bilen er utelatt, f.eks om ombygging. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Hva med at kun selger kan poste i sine egne salgstråder? Alle henvendelser må da gjøres via pm, mail eller telefon. Da blir det mer som en vanlig annonse på f.eks. autodb. Synes det her faktisk var en god idè. No offence, men høres enklere å få til dette en trådstarters idè Det har vært tatt opp før av gunnar. Dessuten tror jeg responsen blitt en del dårligere også. Er egentlig ikke så vanskelig å ta det over PM. Men latskapen tar som regel over. Om bare trådstarter selv svare i tråden må annonsene være full av informasjon og. ikke slik "66000km, alarm 4hjul på alu, litt uvesentlig rust. 325" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Men igjen på den andre side, så får ingen som kanskje har tidligere "kjennskap" til artiklen sagt sin mening. I f.eks annonser hvor fakta om bilen er utelatt, f.eks om ombygging. så lenge de er interessert i å kjøpe bilen/delen er det jo greit å få sagt sin mening. men det jeg har sett hittil så er det stort sett folk som ikke har noen intensjon om å kjøpe som føler trangen for å kommentere. kan være vanskelig å få solgt noe når 20 stk har vært innom for å si de syns fargen er stygg eller at stylingen ser helt jævlig ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Mtp. på hvor UTROLG DÅRLIG den gjennomsnittlige bimmers.no bruker er til å lage salgsannonser så burde det være et skjema man kan fylle ut da man skal selge noe. Den store fordelen med sånn vi har det nå er at alle kan se hvilke spørsmål som er stilt, samtidig som selger slipper 12 PM'er med det samme spørsmålet (kan dog enkelt forhindres ved at selger lager en skikkelig salgsannonse). Dette er en form som krever en høy selvdisiplin fra brukerne selv, slik at man får en ryddig og seriøs kjøp og salg avdeling. Hovedproblemet slik jeg ser det er at folk ikke klarer å holde skrivekrampen borte, og kommer med masse piss i salgstråder. Og mens vi er inne på det så har jeg lyst til å kommentere en annen ting som har opprørt meg en stund; Bud ER Bud! Man kan ikke plutselig gå tilbake og ikke gjennomføre det. Mange jeg ser som har bydd f.eks 1000kr på en vare som selger vil ha 1500kr for, så sier selger at han kan få varen til 1000kr, men da skal ikke han ha varen lenger (med unntak asv de som faktisk undestreker hvor lenge budet er gjeldende). Kan si såpass at hadde noen gjort følgende i min slagstråd så hadde de blitt anmeldt. En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Det dette forumet mangler, er en report-knapp. Slik at brukerne kan rapportere om tråder/poster som går over styr, enten det er innslag av offtopic, hets osv. vBulletin har en slik funksjon og alle moderatorene/adminsene får da mail med trådurl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå