Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Pratet med BMW verksted på steinkjer i dag, og forklarte noen problemer jeg fikk med bilen i går.

Bilen virket som at den gikk tom for strøm og stoppet, så jeg slepte den hjem, og kjøpte nye børster til dynamo, for jeg trodde det var de som var utslitt, men de var helt fine. Så prøvde jeg å starte bilen og den startet og gikk i 2 min før den stoppet igjenn, og da gikk startmotor, men ikke bensinpumpe, fikk ikke tenning og ikke strøm til coil. Så lot jeg bilen stå i 15 min så startet den helt fint og gikk helt til jeg stoppet den igjenn etter 5 min.

Jeg har sjekket plugger, pluggledninger, dynamo og det funker helt fint.

Mekanikeren på steinkjer bil mente at det symptomene var at veivakselføler var gåen/dårlig kontakt.

Lurer på om det er noen som har erfaring med dette. Om det er en stor jobb, dyrt for ny føler, og hvor den står?

Håper på fornuftige svar.

På forhånd takk, Mvh Stig A. Iversen

Skrevet

Jeg hadde liknende symptomer som du har! da byttet jeg kamaksel føler,veivakselføler og innsugsføler! bilen ble krute god etter det! :) se på nettbutikk.gsbildeler.no, der har di følere..tar ca times tid å bytte begge to :) (man bytter ofte begge 2 når man først bytter 1 av di!) Lykke til :)

Skrevet
Jeg hadde liknende symptomer som du har! da byttet jeg kamaksel føler,veivakselføler og innsugsføler! bilen ble krute god etter det! :) se på nettbutikk.gsbildeler.no, der har di følere..tar ca times tid å bytte begge to :) (man bytter ofte begge 2 når man først bytter 1 av di!) Lykke til :)

Tusen takk for kjapt svar. Skal se om jeg finner de rette følerene og hvor de står.

Skrevet

Da var ny veivakselføler bestilt. Fant ut at jeg ikke har kamakselføler eller innsugsføler. Fant også ut hvor den sto. Står fram på høyre side av motor og er festet med en umbrakosruve. Kostet 840kr på gs bildeler. På delesiden står den som Impulsgiver (motronic). Håper det kan hjelpe flere som evt er i samme knipe :) Gleder meg til bilen funker som den skall igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...