Brasan Skrevet Juni 3, 2008 Skrevet Juni 3, 2008 Mener jeg så noe sånn ventilrens du tilsatte i drivstoffet på mekonomen, skulle vistt hjelpe mot ventiltikk o.l. hvis det ikke var altfor gærnt, var visst også fin å bruke forebyggende. Er noe lekkasje i kjølesystemet mitt, så bilen kokte 5-6 ganger her om dagen, så vidt ejg kome meg hjem, og det kokte skikkelige, heldigvis steder å stoppe før tempmåleren forsøkte å ta en runde rundt. men jeg har ikke noe tikking eller noe sånt nå i ettertid, men jeg har bare starta motoren, ikke kjørt noe da, jeg enda ikke har fått utbedra lekkasjen. har jeg hat griseflaks eller er det bare et tidsspørsmål før noe raser?
ConCon Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 Prøvde slik Omega motorrens i dag, den typen som man heller i og lar være der frem til neste oljeskift. Kjørte så hjem, men tikket fremdeles... kjørte så en runde og stoppet, da tikket den ikke i det hele tatt, sto iallfall 3 minutter på tomgang før jeg kjørte videre... da jeg kom hjem igjen og stoppet, så tikket den igjen =/ Må man kjøre en stund før tikkingen avtar helt? og er det lurt å dra den litt på turtall slik at oljetrykket øker litt? Hjelper ikke dette så får jeg heller ta en oljeskift og satse på at det fungerer! Har forresten sjekket olja, og den er på maks på peilepinnen.
bjalle Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 Er det ikke bare rett og slett slitasje på godt brukt motor,ufarlig å kjøre med men lyden er irritabel,en overhaling av toppen fikser problemet,bruker motoren lite olje så kan du med fordel bruke Castrol eller mobil1 0-40 bmw ll-01 godkjent,som smører og renser motoren bedre enn de fleste andre merker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå