Gunnar Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Kjell, har du noe statistikk som tilsier at det er farligere å fly enn å kjøre bil? Det sies også at helikopteret eksploderte før det gikk i bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 sist jeg skjekka var fly det tryggeste fremkomst middelet, greit man hører jo fly som må nødlande en gang i blant men fra en annen side så letter det et fly hvert sekund og når man tenker på det så skjønner man kanskjee at fly er meget sikkert fremkomst middel. angående bil er det jo nesten minimum en døds ulykke hver dag og da sier det jo seg selv at det er tryggere og kjøre fly en bil (beklager dårlig formelert men har dystleksi) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 forresten er dette en tragisk ulykke han var jo vm mester i 95? og jeg trur ikke han hadde tatt med sønnen sin og kammerat av familien og et barn til dersom han ikke følte seg selv som en god pilot. R.I.P. og kondolerer til alle pårørende av de omkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 faen for en gjøk du er ass KJELL! Dette er ett diskusjonsforum, og forskjellige meninger oppstår. Selv om du ikke er enig i Kjell sine meninger, så er personangrep ikke akseptabelt her på Bimmers. Skjerpings! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Ja det er tryggere å fly enn å kjøre bil, det kommer av at flyselskapene frakter mye folk over lange strekninger. Skulle man laget en statistikk over privatfly ville den sett helt annerledes ut. Dessuten er det mange ganger farligere å fly helikopter enn fly. Selv har jeg ca 800 turer med helikopter, periodevis fløy jeg til jobben hver dag. Jeg har alltid følt meg trygg, men ville likevel ikke latt barna mine fly helikopter til skolen hver dag. Det er mye man etter min mening ikke bør gjøre sammen med barn, ting som har risiko bør man gjøre alene. Når man kjører bil kan man gjøre mye selv for å være mye tryggere enn det statistikken tilsier, den statistikken har med alle som har kjørt seg ihjel i fylla, ikke brukt bilbelte og galmannskjøring. Å fly helikopter er også farligere enn buss og tog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Vi som kjører bil kjører mer enn det hobbyflyvere flyr, og ting får ofte mer tragiske konsekvenser i fly enn i bil. Det stemmer at ikke alle piloter i et flyselskap har så mye timer, men de er to stk og kapteinen har mer enn de 200 timene du snakker om. De som flyr i selskaper har også med jevne mellomrom trening i simulator hvor de trener på farlige hendelser. I helikopterservice må de f.eks ha slik test hvert halvår hvor de må trener på alle mulige slags hendelser i simulator. Ja jeg vet hvordan det virker med flysertifikat. Om en av dere tar småflysertifikat håper jeg dere ikke tar med små barn på tur. Fatter ikke at innlegget mitt var så grusomt, det er selvsagt synd på Colin, men det er mest synd på passasjerene uansett. merker jeg irriterer meg over deg nå ja. ja det er to flyvere der foran, 100 poeng til deg der. Men tror du de deler på å fly fra torp til london? nei, er den ene som har det man kaller for "leggen" distansen, men for alt du vet så er det denne copiloten som flyr denne gangen med bare 200 timer.. ehh om en motor detter av eller eksploderer, eller om hjulene detter av så kan vel ikke denne erfarene kapteinen åpne vindu og hoppe ut etter for så å montere det igjen også lande trygt? haha du snakker så mye dritt. Tror du ikke hobbyflyvere må holde serfikatet vedlike? er ikke bare helikopterservice som gjør det men alle gjør det for det er et KRAV fra myndighetene. Når du tok billappen, tenkte du aldri på å ta med folk ut å kjøre da? tenk om du dreper de da? Ja du kjører mye, men for meg er det ett fett om jeg setter meg inn i bilen, i kingair 200, beech 99, cessna 172sp, motorsykkel eller piper seneca.. jeg kan kjøre og fly alle de uten noe problemer. Et helikopter eller et fly styrter bare ikke. hvis en motor svikter så kan man faktisk foreta en trygg landing, men om ting begynner å eksplodere, da er det ikke mye å gjøre. Noe som skjedde med helikopteret til Colin. Du har sikkert 800 ganger i et helikpter, men 0 ganger bak spakene, jeg har nesten 1000 timer i et fly BAK spakene. Hvis du har et problem med å sitte på med en pilot eller det du kaller en hobbyflyver, så har du rett og slett et problem.. Greit folk har flyskrekk, men du snakker ikke om det, du snakker bare bullshit. Og en liten ting til... for en pilot er ikke det å fly en jobb, det er en hobby. Ingen blir pilot om de har null interesse for fly osv. Kjell, ikke send barna dine i et helikopter til skolen, for jeg ser for meg at hobby kjell klarer tilfeldigvis å treffe helikopteret sitt med bmwen sin... utrygt for barna dine vettu... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 faen for en gjøk du er ass KJELL! Dette er ett diskusjonsforum, og forskjellige meninger oppstår. Selv om du ikke er enig i Kjell sine meninger, så er personangrep ikke akseptabelt her på Bimmers. Skjerpings! sorry ass mr administrator, men jeg støtter han Reedline fult ut her... en sånn et innlegg Kjell kom med skulle vært uakseptabelt fra før av. Reedline kalte kjell for en gjøk. MEN Kjell kalte Colin for en morder for å ha drept sønnen sin og de som var med... hva er mest personangrep her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 forresten er dette en tragisk ulykke han var jo vm mester i 95? og jeg trur ikke han hadde tatt med sønnen sin og kammerat av familien og et barn til dersom han ikke følte seg selv som en god pilot.R.I.P. og kondolerer til alle pårørende av de omkommende. finnes to forskjellige piloter, en som har erfart en ulykke i form av nødlanding osv osv.. og en som enda ikke har erfart det.. skjer alle. Jeg er en av de som har nødlandet et fly. alle piloter er trent for nødstilfeller og andre akutte ting, men er ikke alt en person kan klare. man har glattkjøring når man tar lappen, men enda kjører man pent og rolig av veien. er ikke bare piloter som jobber som piloter som øver på nødlandinger osv. er en del av utdannelsen det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Ja det er tryggere å fly enn å kjøre bil, det kommer av at flyselskapene frakter mye folk over lange strekninger. Skulle man laget en statistikk over privatfly ville den sett helt annerledes ut. Dessuten er det mange ganger farligere å fly helikopter enn fly. Selv har jeg ca 800 turer med helikopter, periodevis fløy jeg til jobben hver dag. Jeg har alltid følt meg trygg, men ville likevel ikke latt barna mine fly helikopter til skolen hver dag. Det er mye man etter min mening ikke bør gjøre sammen med barn, ting som har risiko bør man gjøre alene. Når man kjører bil kan man gjøre mye selv for å være mye tryggere enn det statistikken tilsier, den statistikken har med alle som har kjørt seg ihjel i fylla, ikke brukt bilbelte og galmannskjøring. Å fly helikopter er også farligere enn buss og tog. Piloter tar ikke sjanser, de vil aldri sette seg selv eller andre i fare. Hvis det er utrygt å fly så flyr man ikke... Colin tok ikke noe sjanse. Han viste at dette var trygt for seg og sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Vi som kjører bil kjører mer enn det hobbyflyvere flyr, og ting får ofte mer tragiske konsekvenser i fly enn i bil. Det stemmer at ikke alle piloter i et flyselskap har så mye timer, men de er to stk og kapteinen har mer enn de 200 timene du snakker om. De som flyr i selskaper har også med jevne mellomrom trening i simulator hvor de trener på farlige hendelser. I helikopterservice må de f.eks ha slik test hvert halvår hvor de må trener på alle mulige slags hendelser i simulator. Ja jeg vet hvordan det virker med flysertifikat. Om en av dere tar småflysertifikat håper jeg dere ikke tar med små barn på tur. Fatter ikke at innlegget mitt var så grusomt, det er selvsagt synd på Colin, men det er mest synd på passasjerene uansett. merker jeg irriterer meg over deg nå ja. ja det er to flyvere der foran, 100 poeng til deg der. Men tror du de deler på å fly fra torp til london? nei, er den ene som har det man kaller for "leggen" distansen, men for alt du vet så er det denne copiloten som flyr denne gangen med bare 200 timer.. ehh om en motor detter av eller eksploderer, eller om hjulene detter av så kan vel ikke denne erfarene kapteinen åpne vindu og hoppe ut etter for så å montere det igjen også lande trygt? haha du snakker så mye dritt. Tror du ikke hobbyflyvere må holde serfikatet vedlike? er ikke bare helikopterservice som gjør det men alle gjør det for det er et KRAV fra myndighetene. Når du tok billappen, tenkte du aldri på å ta med folk ut å kjøre da? tenk om du dreper de da? Ja du kjører mye, men for meg er det ett fett om jeg setter meg inn i bilen, i kingair 200, beech 99, cessna 172sp, motorsykkel eller piper seneca.. jeg kan kjøre og fly alle de uten noe problemer. Et helikopter eller et fly styrter bare ikke. hvis en motor svikter så kan man faktisk foreta en trygg landing, men om ting begynner å eksplodere, da er det ikke mye å gjøre. Noe som skjedde med helikopteret til Colin. Du har sikkert 800 ganger i et helikpter, men 0 ganger bak spakene, jeg har nesten 1000 timer i et fly BAK spakene. Hvis du har et problem med å sitte på med en pilot eller det du kaller en hobbyflyver, så har du rett og slett et problem.. Greit folk har flyskrekk, men du snakker ikke om det, du snakker bare bullshit. Og en liten ting til... for en pilot er ikke det å fly en jobb, det er en hobby. Ingen blir pilot om de har null interesse for fly osv. Kjell, ikke send barna dine i et helikopter til skolen, for jeg ser for meg at hobby kjell klarer tilfeldigvis å treffe helikopteret sitt med bmwen sin... utrygt for barna dine vettu... Når jeg leser ditt innlegg så nekter jeg å tro at du har 1000 timer bak flyspakene, da hadde du vel hatt bedre vett. Da hadde du visst at de aller fleste flyulykker skyldes mennesklig svikt. Du vet kanskje ikke at når det er to flyvere så kan kapteinen overta om han finner det for godt, dessuten bestemmer han 100% av alt som flyet skal foreta seg. Nei for å være ærlig tror jeg aldri du har sittet i noe førersete i fly. Og de fleste flyselskap stiller mye strengere krav til pilotene sine enn det en hobbypilot må gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Vi som kjører bil kjører mer enn det hobbyflyvere flyr, og ting får ofte mer tragiske konsekvenser i fly enn i bil. Det stemmer at ikke alle piloter i et flyselskap har så mye timer, men de er to stk og kapteinen har mer enn de 200 timene du snakker om. De som flyr i selskaper har også med jevne mellomrom trening i simulator hvor de trener på farlige hendelser. I helikopterservice må de f.eks ha slik test hvert halvår hvor de må trener på alle mulige slags hendelser i simulator. Ja jeg vet hvordan det virker med flysertifikat. Om en av dere tar småflysertifikat håper jeg dere ikke tar med små barn på tur. Fatter ikke at innlegget mitt var så grusomt, det er selvsagt synd på Colin, men det er mest synd på passasjerene uansett. merker jeg irriterer meg over deg nå ja. ja det er to flyvere der foran, 100 poeng til deg der. Men tror du de deler på å fly fra torp til london? nei, er den ene som har det man kaller for "leggen" distansen, men for alt du vet så er det denne copiloten som flyr denne gangen med bare 200 timer.. ehh om en motor detter av eller eksploderer, eller om hjulene detter av så kan vel ikke denne erfarene kapteinen åpne vindu og hoppe ut etter for så å montere det igjen også lande trygt? haha du snakker så mye dritt. Tror du ikke hobbyflyvere må holde serfikatet vedlike? er ikke bare helikopterservice som gjør det men alle gjør det for det er et KRAV fra myndighetene. Når du tok billappen, tenkte du aldri på å ta med folk ut å kjøre da? tenk om du dreper de da? Ja du kjører mye, men for meg er det ett fett om jeg setter meg inn i bilen, i kingair 200, beech 99, cessna 172sp, motorsykkel eller piper seneca.. jeg kan kjøre og fly alle de uten noe problemer. Et helikopter eller et fly styrter bare ikke. hvis en motor svikter så kan man faktisk foreta en trygg landing, men om ting begynner å eksplodere, da er det ikke mye å gjøre. Noe som skjedde med helikopteret til Colin. Du har sikkert 800 ganger i et helikpter, men 0 ganger bak spakene, jeg har nesten 1000 timer i et fly BAK spakene. Hvis du har et problem med å sitte på med en pilot eller det du kaller en hobbyflyver, så har du rett og slett et problem.. Greit folk har flyskrekk, men du snakker ikke om det, du snakker bare bullshit. Og en liten ting til... for en pilot er ikke det å fly en jobb, det er en hobby. Ingen blir pilot om de har null interesse for fly osv. Kjell, ikke send barna dine i et helikopter til skolen, for jeg ser for meg at hobby kjell klarer tilfeldigvis å treffe helikopteret sitt med bmwen sin... utrygt for barna dine vettu... Når jeg leser ditt innlegg så nekter jeg å tro at du har 1000 timer bak flyspakene, da hadde du vel hatt bedre vett. Da hadde du visst at de aller fleste flyulykker skyldes mennesklig svikt. Du vet kanskje ikke at når det er to flyvere så kan kapteinen overta om han finner det for godt, dessuten bestemmer han 100% av alt som flyet skal foreta seg. Nei for å være ærlig tror jeg aldri du har sittet i noe førersete i fly. Og de fleste flyselskap stiller mye strengere krav til pilotene sine enn det en hobbypilot må gjennom. ja er menneskelige svikter, men les innleget mitt igjen. Hvordan kan en kaptein fikse en motor som eksploderte osv? En kaptein kan bare ta spakene fra sin copilot om han føler noe er utrygt eller ser noe er galt. I de fleste tilfeller så vil kapteinen la sin copilot ta seg av ting mens han backer han opp om det er copilotens leg. Kapteinen bestemmer ikke 100 prosent hva som skal skje i flyet. Har copiloten leggen, så bestemmer han, MEN kapteinen har ansvaret for flyet og dens passasjerer og besetning. Copiloten kan gjøre ting som han vil så lenge de er innen for grensene. jeg driter langt i hva du tror om at jeg flyr eller ikke. men hva du snakker om det vet du ikke noe om. Jeg er utdannet trafikkflyger og har jobbet i usas største cargoflyseleskap. Jeg vet hva seleskapene setter som krav. kan du forklare meg hva en hobbyflyver er, og hva han må igjennom for å fly et fly? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 At dere gidder! For en tåpelig diskusjon dere gjør dette til. faen for en gjøk du er ass KJELL! Veldig sakelig, Reedline. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 At dere gidder! For en tåpelig diskusjon dere gjør dette til.faen for en gjøk du er ass KJELL! Veldig sakelig, Reedline. Drittslenging hører ikke hjemme her Denne diskusjonen har sporet helt av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Det er på tide å runde av denne hobbyflyver/sjåfør-diskusjonen. Jeg tror ikke det er mange av oss som har noen som helst interesse av den. Ulykken er trist samme faen, og det er ALLTID lett å være etterpåklok! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 Vet du virkelig ikke at det bare er en sjef på et fly og at han bestemmer alt? Du må slutte å drømme og komme deg inn i virkeligheten. Du vet ingenting om fly det er helt tydelig. Jeg har aldri kalt Colin en morder, jeg sier at det er ubetenktsomt av en far å ta med sønnen på flytur. Dette virker som en stor barnehage, barnslige innlegg, og det verste er at enkelte tror de kan bløffe og sier at de flyr, men lave kunnskaper avslører slike med en gang. Moderatoredit (Fredrik): Meldingen fra Gunnar burde være rimelig klar... hobbyflyver/sjåfør-diskusjonen ble rundet av igår... og det skal du også respektere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå