Gå til innhold

Vurderer å kjøpe meg E34 til rundt 40.000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om ting jeg burde være obs på når jeg skal se på bil. Kan kanskje strekke meg noen tusen videre. Vurderer 520i og 525i 24v.

Er klar over rust på dører og bensinlokk, men hvor langt går disse bilene? Og er det noen andre vanlige problemer osv.

Vet ikke om det er så mye mer å hente når bilen er blitt rasskjørt og har passert 300.000 km :?

Skrevet

Sjekk at motor går helt rent, test pådrag med belastning (høyt gir eller oppoverbakke) fra 1200 til 4000 rpm. Hvis div følere eks lmm er gåen blir kjøpet raskt endel lapper dyrere. Ellers rust på bakpotte, og rust på jekkpunkter....knaking ved oppjekking er ugunstig... For å være verdt prisen burde jo selvfølgelig foringer, bremser og lakk være i god stand. Kjør langtur med bilen og peil olje før og etter, burde ikke se forskjell etter en tur på 10 mil. I min bok er forbruk på under 1/200 av bensinforbruket godkjent, men det er dog med min kjørestil :roll:

Den lista på autopower er ganske fin, og stemmer bra med hva jeg selv har sett på e34..

Edit: Kjøpte selv e34 som var gått 241', nå har den rundet 265'. Eneste alvorlige problem jeg har hatt er pga en morken kjøleslange, men med litt sportsteip holdt den 1500 km sverigetur før jeg fikk tak i ny..

Skrevet

Kjøp e34 med lav kmstand. Enkelte modeller er galvaniserte, så rust er derfor ikke den største trusselen. 520ia 24v er litt slapp btw ;)

Du får en fin 520 for 40000.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Drev å lurte litt på 525i 24v, men de kan se litt shabby ut og har har enten passert 300.000 eller rett i nærheten, når de er i pris siktet mitt.

Så har også begynt å vurderer en mer strøken 520i :)

Skrevet

Jeg kjøpte en 525ia 24v m/skinninteriør som hadde gått 215 000 km for 40 000kr..måtte jeg skifte dempere foran. Siden bilen er tung er det slitasje på demperne og bremser, kan fort bli 10 k om dette er gåen.

Bilen min hadde vært voksenkjørt(ringte alle tidligere eiere) så det var veldig betryggende.. hadde vært skeptisk til en opprånet Bmw.;)

Sjekk jekkpunkter, mine på høyre side av bilen var litt smågåen, og det hadde vært litt rustsveising bak i samme kanal. Men fantes ikke rust ellers.

Sjekk om bilen svetter olje og kjøleveske. Slark i forstilling..

Skrevet
Tusen takk for svar!

Drev å lurte litt på 525i 24v, men de kan se litt shabby ut og har har enten passert 300.000 eller rett i nærheten, når de er i pris siktet mitt.

Så har også begynt å vurderer en mer strøken 520i :)

Ja, er bedre med en strøken 520 enn en råtten 525 :D

Skrevet

Føler jeg var ganske heldig da jeg fikk tak i en rimelig strøken e34 520i 24v med null tikking, skinninteriør, så og si null rust og bulker bortsett fra litt i jekkfestene, til 30 lapper. Riktignok gått 250k km, men kun voksenkjørt.

Hatt den i et par måneder og kjørt 10k km og enda ikke hatt noen problemer med den så sry hehe, kan nok ikke hjelpe deg :D

p.s ser da så klart bort i fra det faktum at jeg kræsja bilen to dager etter jeg fikk den, men det ordna jeg kun med å bytte fanger og diverse +++.

Skrevet

Ellers takk. Kjøpte 1995 mørkeblå 525i 24v som har gått 209.000 og eid av samme familien de siste 8 år.. Automat, litt slitte dempere og litt overflte rusr, men ikke mye til å være E34. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...