janerik171187 Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 skal da/har nå kjøpt meg en 320 87mod, men diffen burde byttes, bråker litt, men lurte da på hvilke differ som passer? har en som har en fra en 85mod 316, passer den? noen forskjell i utveksling på de (med tanke på speedo(det går vell på girkassa eller??))? lurte og på seff om noen har en diff liggendes til en ok pris
Fliid Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Utvekslingen er forskjellig, hastigheten blir målt på diffen. Du har da den " lille " diffen. 316 diffen passer/går det ann og bruke.
janerik171187 Skrevet September 16, 2007 Forfatter Skrevet September 16, 2007 Utvekslingen er forskjellig, hastigheten blir målt på diffen. Du har da den " lille " diffen. 316 diffen passer/går det ann og bruke. med 316 diff, kommer speedoet fortsatt til å vise riktig? dvs er speedosensoren før eller etter der utvekslingen er ulik? og blir bilen raskere (mer fart) eller treigere (mindre fart) på et gitt turtall, eks hvis org går den i 100 på 3000rpm, går den da i 105 eller 95 med 316diff? tallene er tatt rett ut fra løse luften så er bare et eksempel og tåler 316 diffen like mye? evnt kan jeg sette over deler fra gamle diffen slik at utvekslingen blir lik?
Fliid Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Speedoet kommer nok til å vise riktig enda.. Med 316 diff vill jeg tro akselerasjonen blir bedre men toppfarten minske. Utvekslingen står på merke skilt på diffen. Les av både på den du har og den til 316. så kan vi finne ut av det. 316 diffen vil tåle det en stund, men veit ikke hvordan dette blir utover tid. Å sette over deler fra den du har tror jeg ikke blir en suksess, da den uler og det tyder på slitasje. Men er andre her som har mer greie på diff enn meg.
Gjest Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Jeg har en 320 diff liggende. Altså "lille" diffen. Ta kontakt hvis du er interessert.
Idland Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Jeg har nettopp montert diff fra en 316 på min,merket ingen forskjell på aks,drar like langt på girene. min er da orig en 320.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå