ola82 Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Trenger fire nye sommerdekk. På Megahjul anbefalte de Durun Sport-one. Er det noen som har prøvd disse dekkene? Må ut med 4000,- for fire dekk i dim. 225/45ZR17. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 NEINEINEINEI! Værste drittdekkene jeg har prøvd. I løpet av det siste halve året har jeg prøvd Nankang NS-2, Durun Sport-One, Antyre HP188 og Roadstone N3000. Startet med Roadstone N3000, og dette var faktisk dekk som hang vanvattig bra på veien i forhold til prisen. Minuset var at de ble fort slitt. Disse var i 225/45/17. Gikk så over til Antyre HP188 bak da de gamle var utslitt. Billige dekk, hang relativt bra men ble fort utslitt. Samme dimensjon. Nå for ikke så lenge siden gikk jeg over til Nankang NS-2 bak og Durun Sport-One foran. Hadde 235 bak og 225 foran, så regnet med at bilen skulle bli litt understyrt, men var faktisk ille. De henger dårlig på vått føre. Ikke det at de får vannplaning, men heller det at de rett og slett ikke vil sitte. Klarer nesten ikke en gang å provosere frem en sladd på vått føre (kjører 320) da bilen bare vil rett frem ved gasspådrag. Kan ha litt med at jeg gikk opp til litt bredere dekk bak, men det får være grenser. Før gikk bilen hvertfall sidelengs hvis du kjørte for fort i svinger, nå går den rett frem. Ikke så gøy... Konklusjon: Dette er billige dekk, men de er VELDIG dårlige. Kjøp heller noen av de andre billige dekkene (Nankang/Roadstone). De er utrolig mye bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 durun? hører jo på navnet at det suger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 I løpet av det siste halve året har jeg prøvd Nankang NS-2, Durun Sport-One, Antyre HP188 og Roadstone N3000 Det kjøres da ikke reint lite heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 nankang ns2 er faktisk ikke så ille! har det bak på min e39 i 255-30-20 og det sporer lite og det er ganske greit på vått! pisen på disse er ca halv pris av mere annerkjente dekkmerker! husk at disse dekkene har en veldig smal bane! var iallefall 5cm smalere en dekket som jeg hadde før enda det var samme dimm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Mine "Nankang Ultra Sport NS-II" er nemlig en god del bredere enn Falken-dekkene jeg hadde før. Faktisk så mye at jeg har problemer med subbing bak. På meg virker det som om Nankang er ganske normale i dimensjonene, mens Falken er ekstremt smale. Selve slitebanen er litt smalere enn resten av dekket, men syns ikke det er stor forskjell. Men deler din oppfatning av NS-II. Jeg har ikke hatt de lenge, men så langt er inntrykket at de sitter utrolig bra på tørr vei, og OK på vått. Har faktisk problemer med å få de til å slippe i 2. gir (265/35-18" bak på M5en) når det er tørt. På vått slipper det greit, men det tror jeg alt gjør. Sporer og støyer lite så langt, men alt dette kan jo endre seg etterhvert som de blir slitt. Så langt har jeg ihvertfall ingen betenkeligheter med å verken kjøre på de eller kjøpe de om igjen. På sommerføre har jeg ingen følelse av at jeg er tryggere med f.eks. Continental. Roadstone N3000 har jeg bare prøvd på folka sin E46, og det syns jeg spora helt forj.....! Skummelt og helt på grensa til ubrukelig å kjøre med. 225/45-17" foran og bak på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Mine "Nankang Ultra Sport NS-II" er nemlig en god del bredere enn Falken-dekkene jeg hadde før. Faktisk så mye at jeg har problemer med subbing bak. På meg virker det som om Nankang er ganske normale i dimensjonene, mens Falken er ekstremt smale. Selve slitebanen er litt smalere enn resten av dekket, men syns ikke det er stor forskjell. hmm da vet jeg ikke om jeg tør å bestille dem i 275-30-20 da! om det er slik at bredden varierer så mye! det er jo fint med strekk i dekket men slik det er nå så synes jeg at det er litt for mye av det gode! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Kjøp et kjent og solid merke når du først skal handle dekk. Så mye er det ikke å spare uansett. Det er bedre å legge i et par lapper ekstra og få en komfortabel opplevelse på veien i stedet for å kjøre rundt med støy, sporing og annet faenskap. BMW = kjøremaskin, og en kjøremaskin skal ha kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B m w 5 2 5 i Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Dekkonline.com Der finner du bedre dekk til samme prisen. Jeg kommer iallefall A L D R I til å handle andre steder. Fikk pristilbud her forrige uke på 2 dekk m. dim 235/45-17 hos solberg dekk. 5400 skulle de ha for 2 stk. Michelin ps2. På dekkonline fikk jeg dønn samme dekkene til 2900. Det er helt utrolig spør du meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå