Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne klimaautomatikken står av når det ikke er så varmt ute. Eller den står på auto, uten å ha kjølingen på om dere skjønner.

Men så er det noen som sier den skal stå med kjølefunksjon på hele tiden?? For det er best?? :?

Det må da være slik at man kun kobler inn kjøleknappen når det blir for varmt eller? Så sparer man anlegget ellers og unngår økt bensinforbruk?

Sitter altså klimaautomatikk i min e36 og ikke vanlig AC.

Synspunkter?

Skrevet

JEG kjører med den på hele sommerhalvåret. Og av og til på vinteren for å smøre opp. Om bilen bruker mer bensin bekymrer meg ikke. Kan ikke være snakk om de store mengdene uansett..

Når det regner er A/C knappen gull verdt spør du meg. Luften "tørkes" slik at det ikke dugger på rutene.

Skrevet

Kjenner ikke ditt anlegg, men er generelt helt enig.

Men hvis det er fuktig ute eller hvis du f.eks. har våte klær, kan det være kjekt å ha kjøling bare for å få tørr luft (selvfølgelig med ettervarming etter behov).

Bare for å pirke; jeg mener klima og AC bare er forskjellig navn på det samme.

Skrevet
Bare for å pirke; jeg mener klima og AC bare er forskjellig navn på det samme.

Bare for å pirke litt på pirket (hehe), så kan du vel stille inn gradene hvis du har klima, mens med AC har du bare på/av med AC/kjøling og ingen mulighet til å justere temperaturen. Correct me if I'm wrong...

Skrevet

Er vel lurt å ikke bruke klimaen når det er minusgrader i lufta.. Kan risikere at kondensvannet fryser til is når det skal dryppe ut av slangen under bilen... Så er vel lurt å være litt mere forsiktig om vinteren.. :wink:

Skrevet

Klima skal med fordel helst stå på hele året for at systemet skal fungere optimalt,selv i 30 minus,selve kjølingen virker bare når det er varmt,den slår seg av mellom 5 og 10 plussgrader,varmeapparatet virker som vanlig vinterstid og klimaen fjerner fuktig luft raskere.Jeg har ikke slått av knappen de siste 8 årene.

Skrevet

Det vil si at denne AC knappen på venstre side altså skal konstant være på samt auto knappen? Men tapper ikke dette gassen raskere? Altså den fylles vel igjen ved service...men likevel...

Og ett spørsmål til...hva bruker dere som angitt temperatur...da med kjøleknappen inne. Sånn ca 22 grader?

Ser det ellers nevnes smøring her... Er det slik å forstå at det ikke er bra å ha av kjøleknappen for lenge da?

Skrevet

ac pumpa slutter å komprimere luft ved +4 grader for at pakningere ol. ikke skal fryse i filer. test selv...dra av ute temp føleren..

Skrevet

Klima~anlegg - anlegg som regulerer temperatur, luftsirkulasjon og fuktighet innendørs

:D

jeg bruker å slå av snøkrystallen(eller AC) når det verken er fuktig eller varmt i bilen. Ser ikke poenget med at den skal stå på hele tiden.

Skrevet
Klima~anlegg - anlegg som regulerer temperatur, luftsirkulasjon og fuktighet innendørs

:D

jeg bruker å slå av snøkrystallen(eller AC) når det verken er fuktig eller varmt i bilen. Ser ikke poenget med at den skal stå på hele tiden.

Ikke sant, akkurat slik jeg bruker den også. Da sparer man fuel samt anlegg :) Så får en slå det på med gjevne mellomrom for å gi det denne smøringen.

Aner ikke hvor mye hester det klimaanlegget drar...men er vel snakk om en 5-10 eller? Ikke at jeg merker noe på min 320... men man tror jo fort det ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...