Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Må si det er tøft med det effekt uttaket på standard motor.

Tror ikke du vil få noe problem med å dra ut over 500 hk,mange som har gjort det før deg-men hører til det sjeldne at det faktisk holder,med unntak av de som kun stiller ut bilen og ikke tør bruke den riktignok.

Vil ihvertfall anbefale pianoringer eller MLS.

Blir nok H råder og smidde stempler etterhvert, men får se hvor lenge det holder. Har vudert pianotråd men skal gå fint så lenge blandinga er bra.

Skrevet

Ville anbefalt deg til å sveise toppen, så slipper du å kaste den du har nå da den sprekker. Utrolig billig garanti.

Pyramidringer er en meget god toppakningsløsning, PPF har et kit med slike ringer + modifisert pakning.

Skrevet
Ville anbefalt deg til å sveise toppen, så slipper du å kaste den du har nå da den sprekker. Utrolig billig garanti.

Pyramidringer er en meget god toppakningsløsning, PPF har et kit med slike ringer + modifisert pakning.

Blir sveising av toppen :D

Skrevet

260-kassene er riktignok meget sterke, men 500hk er vel kanskje litt i overkant?!? :? Tror også du kommer til å ha litt forbruk av stikkakslinger :D Men uansett, lykke til. Tøft prosjekt!

Skrevet
260-kassene er riktignok meget sterke, men 500hk er vel kanskje litt i overkant?!? :? Tror også du kommer til å ha litt forbruk av stikkakslinger :D Men uansett, lykke til. Tøft prosjekt!

Må regne med litt svinn :D

Skrevet
vet du hva prisen på et turbo prosjekt sånn ca kommer på? hvis man skal ha litt med hk og nm :P

Det kommer helt an på.. Hvilken motor du tar utgangspunkt i, hvor mye effekt, hvor holdbart du vil det skal være, om du gjør jobben selv osv. søk på "turbo" her på forumet, så kan du lese deg frem til veldig mye.

Finnes også mange nyttige prosjekt tråder du kan lese gjennom.

Skrevet

japp dyrt å bygge bil, men har lyst på å bygge turbo i 320 min. fikk pruta ned bilen min fra 15 tusen til 5 :P så har litt penger jeg tenkte å bruke på trim,senkesett:) men noen som vet om 320 er best å bygge turbo på i og med at den har tykkere sylindervegger i forhold til 323,325

Skrevet
japp dyrt å bygge bil, men har lyst på å bygge turbo i 320 min. fikk pruta ned bilen min fra 15 tusen til 5 :P så har litt penger jeg tenkte å bruke på trim,senkesett:) men noen som vet om 320 er best å bygge turbo på i og med at den har tykkere sylindervegger i forhold til 323,325

320 og 323 har begge 80mm boring begge to kontra 84mm i 2.5.. så er mere gods i blokka ja.

toppene har mindre kanaler og mer gods, ergo skal di tåle mer før det bør sveises kjølekanaler osv sies det.

er nok ikke så dumt med en 323 feks om man klarer seg med en lat motor på rundt 300hk...

skal man over 400hk kan man like gjerene gå for 2.7 og smidde deler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...