Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
det er norway edition, ja. BMW norge som har tunet den ned. Men mot ett pristilegg på 6000kr får du 143hestern. Det er jo også sånn på 3 serien og 5 serien. Norsk 320D LE har 150 hester men tysk har 163. Dette er dette som kommer til å bli moro på bruktmarkedet etterhvert. mange biler som komemr til å bli solgt "feil"

Er du morsom eller? Er jo bare å lese 1 sek på vognkortet så ser man jo hvor mange hester (kw) biler har. For å folgt den "feil" må man jo lese av "feil"

Skrevet
det er norway edition, ja. BMW norge som har tunet den ned. Men mot ett pristilegg på 6000kr får du 143hestern. Det er jo også sånn på 3 serien og 5 serien. Norsk 320D LE har 150 hester men tysk har 163. Dette er dette som kommer til å bli moro på bruktmarkedet etterhvert. mange biler som komemr til å bli solgt "feil"

Er du morsom eller? Er jo bare å lese 1 sek på vognkortet så ser man jo hvor mange hester (kw) biler har. For å folgt den "feil" må man jo lese av "feil"

Jeg kan garantere deg at det kommer til å bli en del biler som blir solgt feil. vi bruker en database som viser hva slags utstyr bilen er levert med og hvilken kw den har. denne siden har ikke alle tilgang til og du sitter ikke med vognkortet når du legger inn bilen i datasystemer.

Når en selger står å prater med kunden skal han også holde tungen ganske rett i munnen med tanke på hva han sier. og jeg vet hvor hektisk det er enkelte dager. Har man ikke gode rutiner kommer dette til å bli morsomt..

Skrevet
Gratulerer med ny flott bil!

Prøvekjørte akkurat en slik for ikke lenge siden fordi jeg vurderte den som firmabil. Flott å kjøre, men for liten til å ha barnesete baki dessverre.. Automat var forøvrig veldig feil i den bilen synes jeg og, men ser ikke ut som du har valgt det.

Takk takk ... nei automat er ikke noe for meg, i alle fall ikke på en slik bil :wink:

Den begynner å løsne godt nå, etter ca 2500Km, så nå er det bare å vente på at Hartge får re-map'en klar for denne motoren, så blir det en tur til Trondheim for å hente ca. 25Hk og 50NM til 8)

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg bestilte 118d på Tronrud i august.

Fikk da beskjed om at det var 136 hk.

Hadde lest at den skulle være 143 og spurte hvorfor det var forskjell.

Fikk da 143 mot et pristillegg på 6200 - som vistnok var differansen i HK avgift til staten.

Merkelig løsning :?:

Skrevet
Jeg bestilte 118d på Tronrud i august.

Fikk da beskjed om at det var 136 hk.

Hadde lest at den skulle være 143 og spurte hvorfor det var forskjell.

Fikk da 143 mot et pristillegg på 6200 - som vistnok var differansen i HK avgift til staten.

Merkelig løsning :?:

Ja, men det tronrud sa var rett. de 6200kr tjener de ikke noe på, er bare avgifter. Er litt rart løsning, men det er sånn det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...