-Sammy Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Jeg ville valgt 215/45/17 foran og 235/40/17 bak. Det fikk jeg godkjennt uten problemer! Og for å slippe sporing så er det som mange skriver mye med dekket å gjøre! Jeg hadde før, michelin pilot sport fremme (i 215/45 dim.) Og Vredestein Ultrac bak (i 235/45) DET sporet noe helt forferdelig! Men etter så å ha byttet til Vredestein Ultrac fremme også (fortsatt i 215/45 dim.), så sporer det ikke i det hele tatt! er som natt og dag mellom de to dekkene! 235/40/17, på ca 9.5" bred felg ser akkurat passe frekt ut når du ser bilen bak
Hanzo/// Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Jeg ville valgt 215/45/17 foran og 235/40/17 bak. Det fikk jeg godkjennt uten problemer! Og for å slippe sporing så er det som mange skriver mye med dekket å gjøre! Jeg hadde før, michelin pilot sport fremme (i 215/45 dim.) Og Vredestein Ultrac bak (i 235/45) DET sporet noe helt forferdelig! Men etter så å ha byttet til Vredestein Ultrac fremme også (fortsatt i 215/45 dim.), så sporer det ikke i det hele tatt! er som natt og dag mellom de to dekkene! 235/40/17, på ca 9.5" bred felg ser akkurat passe frekt ut når du ser bilen bak hadde heller beholdt michelin dekkene. var de slitt? kanskje det som var grunnen til at det sporet?
-Sammy Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 hadde heller beholdt michelin dekkene. var de slitt? kanskje det som var grunnen til at det sporet? De var ikke spesielt slitt nei, var pga. punktering jeg bytta om. Vredsteindekkene er myye bedre! ingen tvil. men så er de en smule dyre da..
Fliid Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Tja, kan man ikke få godkjent ulik bredde på dekka da? Så lenge det er på samme "aksel" altså, lik forran å lik bak. Samme som gjelder med spora i dekka, sporene må tilsvarende like bak og det samme gjelder forran for at det skal være "OK". Det har nå vært min oppfatning til nå, men er villig til å revurdere dette.
R.E.H Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 du får ikke godkjent forskjellig dekk dimensjon fram og bak med mindre at DEN bilen ble levert slik... er det jeg fikk svar når jeg spurte dem på BT...
-Sammy Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Har erfart at biltilsyn kan si forskjellige ting, alt etter hvor i landet man spør de. Her i ålesund f.eks. er de blitt meget streng på felg og senking. Men på molde/kristiansund så er de myye greiere. Husker det var sånne "happydays" hos biltilsynet og snuten i ålesund for noen mnd. siden. Snuten kjørte rundt og huka -alt- som såg bare litt uorginalt ut. Var så gøy det når jeg kom der med 60/40 senk + lumma styling, som bygger laavt. Og 9.5" brede 17" med 235/40 bak. Alt var jo i vognkortet, de kunne ikke ta meg på noe! ahah dere skulle sett han som skulle gå over bilen min, en dott på ca 30år som overhodet ikke var praktisk anlagt, han ble bare mer og mer stresset han. Leste vognkortet mitt sikkert 5 ganger før han godtok felgene. Bynnte å nærme seg panikk da han skulle måle høyden på bilen. Da målte han nemmelig fra sideskjørtet (toppen 5cm tenker jeg) og -ikke- fra fast montasje. "Nehei! dette går -IKKE- ann!" Jeg var på vei til å si at han skulle måle innom sideskjørtet, da roper plutselig en villt fremmed (som også var blitt huka inn for sjekk av senk osv..) "Må måle fra fast montasje nå da din Dust!" BT mannen ble passe stille og ganske rosa i ansiktet da! -Fikk kjøre derifra jeg da:) Beklager litt OT der foresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå