vegard89 Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 hei har hørt at noen har fått nullstilt service/inspection meldinga i disp under km standen på enkel måte, uten å bruke utstyr. er det noe triks for å nullstille den på enkel måte framme i den kontakta ved batteriet? gjelder bmw e36
jensemann23 Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 du finner det hvis du søker litt på forumet. men du skal jorde pin 7? tror jeg.i et visst antall sekunder med tenningen på
vegard89 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 du finner det hvis du søker litt på forumet. men du skal jorde pin 7? tror jeg.i et visst antall sekunder med tenningen på ok ja.. har hørt noe om det .. takk for svar:)
vegard89 Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 noen som har noe forslag??...
Sir Hofstad Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Vært opp uttalige ganger før. men det er altså slik at du jorder pin 7 i diagnosekontakt med tenning på. (Vet du ikke hvor diagnosekontakten er, eller hva pin7 er bør du kanskje unnlate å prøve dette uten hjelp) Når kapasitatorene begynner å lade seg ut starter alle lampene på serviceind. å lyse. Holder 4-5 sek for oilservice og litt over 10 for inspection1 og 2. Kan være littt jobb å få jordet ordentlig slik at det fungerer. (Og nå kommer tråden til å fortsette med spørsmål om dette fungerer på Editt og Edatt )
erlend_p Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 beste tipset har du vel allerede fått, å søke på forumet. etter et raskt lite søk her så fant jeg denne igjen. http://www.unofficialbmw.com/e36/electr ... ights.html jeg gjorde dette på min bil, og det fungerte perfect. jorde pinn nr. 7 i 3,25 sec og olje indikator forsvinner. 11 sec og service indikator forsvinner. Litt vanskelig å få til nøyaktig, men det går seg til.
erlend_p Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Er nok denne som gjelder for de fleste her med e-36. Bilder og forklaringer finner dere på linken i posten ovenfor. (For cars with the 20 pin data link connector) On the newer cars you also have to place the ignition switch in position two. You provide a short and then remove it after a specified time. The reset occurs on removal. On the older cars the reset occurred after the specified time. That's the difference between the older diagnostic connector and the newer data link connector. I purchased a Peake reset tool to find out what these times were. They say to provide the short for 7 flashes for an oil service reset and 23 flashes for an inspection reset. The 7 flashes for the oil service reset equates to ~ 3.25 seconds. The 23 flashes for the inspection reset equates to ~ 11 seconds. Turn the ignition switch to position two (2). Connect the clip end of the jumper tool to a good ground in the area of the data link connector. Connect the pin end of the jumper tool to pin seven (7) of the data link connector and remove it after the appropriate time, depending on which reset you are doing. Replace the data link connector cap and turn off the ignition switch. Check to see if the reset worked by starting the car and seeing if the lights go out. If they do, good job!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå