Gå til innhold

Senking av E39

-2r
 Share

Anbefalte innlegg

cimg0871hu2.th.jpg

Som bildet viser står bilen litt på stylter. Har en plan om å gjøre den litt mer jordnær, men fortsatt kjørbar og brukanes på vinterstid. Har hatt 60/40 senka bil før, og ja hvis du er forsiktig går det bra, men praktisk blir det aldri!

Noen som har erfaringer/synspunkter på hva som er "riktig" senk for en E39 som min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eibach 25/30, greit kompromiss mellom det å se bra ut og samtidig være praktisk i forhold til både vinterkjøring og fartsdumper. Fronten blir dog akkurat for lav for å gå over kantsteiner på parkeringsplasser og skarpe overganger på oppkjørsler må taes med fornuft.

Liker felgene dine forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eibach 25/30, greit kompromiss mellom det å se bra ut og samtidig være praktisk i forhold til både vinterkjøring og fartsdumper. Fronten blir dog akkurat for lav for å gå over kantsteiner på parkeringsplasser og skarpe overganger på oppkjørsler må taes med fornuft.

Liker felgene dine forresten :D

Thanx :D

Vet du hvor dette selges, evt ca pris?

Trenger bare fjærer fremme, har slik luftsak bak, hørt rykter om at denne må programmeres om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte senkesettet mitt over disk hos http://www.gsbildeler.no/ på Ensjø i Oslo.

Betalte ca 5000,- for alle 4 fjærene i fjor. Siden det ikke senker mer valgte jeg å ikke bytte dempere og det har fungert kjempebra.

Ble litt skuffet til å begynne med siden jeg trodde det skulle bli lavere (bilens originalfjærer hadde nok sunket litt mer enn jeg trodde), men er kjempefornøyd nå som senkefjærene har satt seg/seget ferdig. Veldig praktisk brukshøyde og god kjørekomfort.

Kjørte ca 1000km etter skifte slik at det fikk gått seg til litt før jeg leverte den inn for firehjulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eibach 25/30, greit kompromiss mellom det å se bra ut og samtidig være praktisk i forhold til både vinterkjøring og fartsdumper. ...

Min er senka med Eibach 25/30. På min tds så senka de betraktelig mer enn de lovte. Se link nederst i inlegget.Litt uti tråden er det et "før-bilde" så du ser forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eibach 25/30, greit kompromiss mellom det å se bra ut og samtidig være praktisk i forhold til både vinterkjøring og fartsdumper. ...

Min er senka med Eibach 25/30. På min tds så senka de betraktelig mer enn de lovte. Se link nederst i inlegget.Litt uti tråden er det et "før-bilde" så du ser forskjellen.

Ble utrolig frekk med senken og felgene, slik skal en E39 se ut! 8) Men det ser faktisk i overkant lavt ut for min del :(

Er det noen som har flere bilder av moderate senka E39, gjerne bare 15-25 fremme? F.eks original fabrikksenk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 40/30 på min E39.. Hadde jeg byttet dempere hadde det vært perfekt! men ble for mykt med orginal demperen så det smalt sikklig når jeg kjørte over sånne "super" dumper i byen de 2 første gangene. Begynte å kjøre sidlengs etterhvert.. Tar lang tid og ser dumt ut, men da gikk det bra! :D

Personlig hadde jeg dreti i senkefjerer og heller kjøpt nytt justerbart demper sett forran.. Bare en tanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 40/30 på min E39.. Hadde jeg byttet dempere hadde det vært perfekt! men ble for mykt med orginal demperen så det smalt sikklig når jeg kjørte over sånne "super" dumper i byen de 2 første gangene. Begynte å kjøre sidlengs etterhvert.. Tar lang tid og ser dumt ut, men da gikk det bra! :D

Personlig hadde jeg dreti i senkefjerer og heller kjøpt nytt justerbart demper sett forran.. Bare en tanke :)

Somsagt, heller mer i retningen 15-25mm, 40 er nok i laveste laget fremme for min del.

Justerbart hadde jo vært helt supert, men det koster! Er fornøyd med kjøreegenskapene, men forhjula står litt på stylter. Ser ikke så fint ut med lavprofildekk til usenka bil... Mest interessert i å få det til å se bra ut, uten å gjøre bilen for lav. Vinterføre i nordnorge og skamsenka bil er dårlig deal;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for et 50mm senkesett fra supersport,ble helt perfekt på bilen min:)bra kjøre egenskaper og ikke for stivt. Og kosta bare 2800,. på kampanje oss Gs

Hørtes i grøfste laget ut :) Har du noen bilder av bilen, gjerne før/etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!har et 35mm lesjøfors til 2800,-senk her i butikken,autodeler a/s gjøvik 61146888.

Har du bilder av en e39 med dette settet?

Syns 30mm settet fra Eibach så for lavt ut, så dette blir vel i laveste laget...?

Har ikke sett det på bil,men jeg har eibach på min med nye dempere og den er ihvertfall ikke for lav.Så det kommer veldig mye an på standen på demperene.Så bra dempere og 35 er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...