Gå til innhold

sentralås på e36coupe

steffen-
 Share

Anbefalte innlegg

hmm. den er litt klikk om dagen.

jeg kan låse igjen alle dørene fra førerdøra men når jeg skal låse opp fra førersiden låser bare førerdøra seg opp. låser jeg derimot opp på passjaser siden så låser alle seg opp.. noen som vet hva som er feil?

og bilen stod på et verksted inne og de gikk om kvelden med nøkkelen i. dagen etterpå var bilen låst med nøkklene inni. jeg skjønner ikke hva som er galt. litt rart at det går helt fint fra passasjer siden men ikke fra førersiden. men når jeg låser opp fra førersiden går bare den døra opp. en gang måtte jeg låse opp fra bagasjeluka.

noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen av låsene treg?

Har kanskje ikke sammenheng med dette, men for ikke så lenge siden så startej bilen min, gikk ut og skulle bak i bagasjerommet, så var knappen/låsen på luken litt treg så den hang halvveis innefra sist jeg hadde den åpen!

Jeg tror da at bilen har ikke låst luka sist jeg trykket inn knappen på nøkkelen.

Anyway, da jeg trykket knappen på luka helt inn låste hele bilen seg!

ps: jeg har bare en nøkkel

Etter dette smurte jeg låsen på luka slik at knappen går ut og inn fint av seg selv, har ikke hat problem etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan vere en grunn til bak problemet ditt, men jeg anbefaler å sjekke ut det -Roger- sier først. Da dette er en nærmest gratis, mulig løsning.

Det kan også ver at den senderen som sitter i førerdøren er gåen. Det er den som sier ifra til de andre dørene at de skal låse seg. Når denne er gåen i førerdøren så vil du ikke greie å låse de andre dørene fra førerdøren.

Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker litt så er dette tatt opp før. men E36 coupe må man aldri gå fra med nøklene i.sånn er det bare.selv jeg som har hatt min i 7 år har glemt meg og måttet knuse rute for å komme inn i bilen :lol:

min har til og med låst seg mens jeg kjørte.som nevnt tidligere her så mistenker jeg også låsen bak,men gidder bare ikke gjøre noe med det da jeg vet at det er et fenomen som inntreffer av og til så tar jeg bare høyde for det istedenfor å legge mye energi i feilsøking :wink:

men om du har mye tid til sånt så gi oss en lyd om du finner problemet da :lol:

det med førerdøren er nok en egen feil med låsen som ikke har noe med det andre og gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. det er liksom litt rart da. fordi når jeg låser på fører siden så låser alle seg, men skal jeg låse opp fra førersida så er det bare førersiden som låser seg opp.

men fra passjaser siden låser alle seg opp. men jeg vet ikke hva problemmet er.. tenkte at jeg vet om disse problemmene. og de er til og leve med i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. det er liksom litt rart da. fordi når jeg låser på fører siden så låser alle seg, men skal jeg låse opp fra førersida så er det bare førersiden som låser seg opp.

men fra passjaser siden låser alle seg opp. men jeg vet ikke hva problemmet er.. tenkte at jeg vet om disse problemmene. og de er til og leve med i første omgang.

Kan fortsatt ver som det jeg sier her:

"Det kan også ver at den senderen som sitter i førerdøren er gåen. Det er den som sier ifra til de andre dørene at de skal låse seg. Når denne er gåen i førerdøren så vil du ikke greie å låse de andre dørene fra førerdøren."

Kan ver at denne senderen skjønner "lås" men ikke "lås opp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...