Rogern Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 skal hente en bmw i sverige over helgen, lurer da på hvilke papirer jeg må ha klar til tollen på tur hjem for å momse inn bilen? må jeg og nåværende eier på bilprovningen å fikse papirer? isåfall hvilke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Trenger vel ingenting bortsett fra en slags dokumentasjon på kjøpesummen når du bare skal momse den inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Holder å ha med de Svenske originale registrerings papire og kjøpekpntrakt som viser kjøps summen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 20, 2007 Forfatter Share Skrevet September 20, 2007 takker for svar! da var d jo veldig enkelt da. må man betale moms på grensen eller kan man kjøre hjem å ta d på d lokale biltillsyn? er jo sikkert stengt på kveldstid grensestasjonene.. (har fått lånt prøveskilter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Du må ikke ta bilen med over Norsk grense uten å kjøre innenom Toll station ved grensen!!! Hjelper ikke å si at du hadde tenkt så og så hvis du blir stoppa et stykke inne i Norge. Det er dit problem å kjøre over et sted hvor der er åpent, ellers må du vente til neste åpnings dag. Er ikke helt klart over om du kan vente med å betale momsen, men jeg tror det. Sidst jeg hentede spurte han vist om jeg ville betale med en gang.....men husker ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 20, 2007 Forfatter Share Skrevet September 20, 2007 okei. hva med forsikring mens jeg kjører i sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Norske klister skilte gjelder i Danmark og Sverige og, incl. forsikring. Hvis det er Forhandler prøveskilt du har fått låne, da veit jeg ikke??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 20, 2007 Forfatter Share Skrevet September 20, 2007 er verkstedskilt jeg får låne. vet ikke om di gjelder i utlandet. trodde ikke prøveskilt gjalt i utlandet jeg... men d skal jeg sjekke opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Du kan kjøre med prøveskilt i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Det er alltid folk på tollstasjonen, og du må kjøre innom der ellers får du et forklaringsproblem senere... Mulig du må benytte ringeklokken utenfor, så slipper de deg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 20, 2007 Forfatter Share Skrevet September 20, 2007 da tror jeg, jeg har alt klart! hva skulle jeg gjort uten dette forumet?? sannsynligvis først å fremst kjeda meg ihjel+ en masse telefoner hit å dit... supert forum!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Mener å huske du har 3 dager på å betale moms på bilen jeg. Var noe slikt når jeg hentet inn en bil jeg hadde for noen år siden. Men ikke glem å stikk innom på grensa nei.. Det er litt viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 24, 2007 Forfatter Share Skrevet September 24, 2007 kansje like greit å betale på grenasa da. et spørsmål til.. hvordan sjekke heftelser på bil i sverige hvis di har en sånn ordning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Mener å huske du har 3 dager på å betale moms på bilen jeg. Var noe slikt når jeg hentet inn en bil jeg hadde for noen år siden.Men ikke glem å stikk innom på grensa nei.. Det er litt viktig. Jepp det er en 3 dagers frist med å betale MVA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 24, 2007 Forfatter Share Skrevet September 24, 2007 et spørsmål til.. hvordan sjekke heftelser på bil i sverige hvis di har en sånn ordning? ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå