316 Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Byttet clutchpumpe på bilen i går kveld, men når vi skulle lufte den oppsto det litt problemer. Hvordan skal man gjøre dette egentlig? Han jeg kjøpte deler av sa at det ikke var så lett... 316 87'
knut_olestad Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Jeg mekka min egen luftedings, tok et gammelt lokk fra bremsevæskebeholder, borra hull og satte i en felgventil som jeg lima md aralditt. Så var d bare å koble på trykkluft, brukte ca 0.4 bar. da var det bare å åpne lufteskruen mens en kompis fylte luft. Hele greia kosta meg 15 kroner
02 Touring Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Sett en slange fra bremsekalipperen (fyll den med br.veske) til clutchslaven, åpne ventiler på begge. Pumpe forsiktig på bremmsepedalen.
Ballder Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Altså lufte motsatt vei om du skjønner.
D.Toft Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 lufte den på samme måte som du gjør på bremsene, det funket for meg
Gunnar Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Jeg gjorde det også på samme måte som med bremsene (på E34en). Prøvde først med trykkluft, men det funka heller dårlig.
Ron Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 det er enkelt,samme framgangs måte som å lufte bremsene. om du bor i nærheta a for x biltema,så koste ett slikt lufte kitt,med slange å nippel 50kr. en anna måte er å ta en slange,som akkurat passe på luftenippel på slavesylinder på girbox,borre ett hull i toppa på ei colaflaske (solo funke å bra ) trø den slangen i hullet,så det blir rimelig tett,skru på toppa på flaska,fyll opp beholderen,å trø til. Du må bruke en gjennomsiktig slange,for da ser du når det er slutt på luftbobler i væska.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå