Gå til innhold

BMW 5-serie KJØP

okennett
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har relativt nylig gått til innkjøp av en 520D 2001 modell, og må si det er noe av det beste jeg har kjørt. Veldig bra kjørekomfort og nok trekkraft til at turen blir fornøyelig. Bilen har manuelt gir og spekket med utstyr. Problemet med håndbrekk som er velkjent og som jeg hadde i min gamle E36 merker jeg ingenting til i 520'n.

Å gå tilbake til en ordinær 3-serie er for min del uaktuelt!

I tillegg har du forbruket som er mest bare tull. Må gå på dieseldamp eller noe :lol:

Finner du en bil som er godt behandlet, fulgt alle servicer osv. så har du en kjempebil i mange år framover. Anbefales!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at e39 sliter med foringer, hjullager og bremser er ikke noe nytt... det gjør jo stort sett alle bmwer..

og til han karen som mente at tds går dårlig, har ikke sett noe bensinbil med mindre enn 170 hk som har tatt meg enda... dvs at din antagelig ikke går noe bedre heller.. isåfall marginalt.. har slitt litt med en 520 engang, men den var chippet, eksos ++ og kjørte på 185 dekk eller noe sånt, min ruller på 235 foran og 265 bak som har mye å si på kreftene. Jeg har heller ikke gjort noe særlig annet enn å fjerne eksosreturen på min. Pappa sin e39 tds har snart rullet 400 000 uten noen av de "kjente" (muligens litt oppblåste?) feilene som dieselpumpe, turbo, topp osv.

skulle jeg hatt e39 i 520 prisklasse ville jeg mye heller sett etter tds.. går billigere (ca 0,8 ærlige l per mil normalt bruk), går like bra, drivstoffet er billigere per liter ++

rust er forresten et annet problem på e39 spesielt tidlige eksemplar.. dører, bagasjeroms luke, og gulv faktisk..

gode biler å kjøre når understellet er helt iorden og gjerne bilstein dempere.. sportssetene er gode, men ikke hvis du er stor (feit)... automatkassene ryker ofte etter 250 000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...