hardrockillious Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Hei! Jeg skiftet nylig olje/oljefilter og kjøleveske på min BMW. Da jeg prøvde å starte den etterpå, lagde motoren merkelige lyder og den vil nå ikke starte lengre. Noe som er rart er at da jeg skiftet den gamle kjølevesken, fikk jeg ut ca 10 liter, men fikk bare fyllt på 5... (?) Har ikke startet bilen på en stund, men målte spenningen over batteriet på ca 12,3V. Er det noen her som har en idè om hva som kan være galt? Jeg er takknemlig for alle svar
Glenno Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Du burde fått startet selv om det var lite kjøleveske på da du må etter fylle uansett. Spm: hvordan tappet du ut kjølevesken, hva har du demontert? 12,3v spenning er vel sikkert ikke helt optimalt men sikkert ikke her problemet. Sjekk at du ikke har fått dratt ut en ledning av noe slag. Kan vel ikke være så mye på en E28 vil jeg tro. Fint med mere beskrivelse av når du skal starte (lyder etc..) så finnes det sikkert noen guruer her inne som kan svare bedre enn hva jeg gjør.
Henriksen Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 når du får start på bilen å får nåkk temp til at kjølevannet bynner å rusle rundt i motor og slanger vil du nåkk få plass til mer kjøleveske
hardrockillious Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 Fant feilen. Fordeleren var blitt "fuktig" og gav ikke spenning slik den skulle. Tørket den og prøvde på nytt og fikk umiddelbart start. Så at den lille karbonstiften var MEGET slitt, så jeg må ta meg en kikk innom schmiedmann for å få bestilt ny fordeler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå