Gå til innhold

BMWs grusomme hevn..


stiifen
 Share

Anbefalte innlegg

huff og huff... turbo på denne motoren...nei og nei... bmw skal ikke ha turbo..er liksom ikke noe problem å få effekt ut av en motor med turbo, og da blir det liksom ingenting spes med rundt 600 hk i en 5 liters motor..

og jeg vet at bmw før har laget noen av de råeste turbo bilene, alt fra 2002, m1 gruppe 4 og fem, 1,5 liters f1 motor++ men allikevel..det er lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff... turbo på denne motoren...nei og nei... bmw skal ikke ha turbo..er liksom ikke noe problem å få effekt ut av en motor med turbo, og da blir det liksom ingenting spes med rundt 600 hk i en 5 liters motor..

og jeg vet at bmw før har laget noen av de råeste turbo bilene, alt fra 2002, m1 gruppe 4 og fem, 1,5 liters f1 motor++ men allikevel..det er lenge siden...

Syns det ser ut som om du kjører turbo BMW selv jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff... turbo på denne motoren...nei og nei... bmw skal ikke ha turbo..er liksom ikke noe problem å få effekt ut av en motor med turbo, og da blir det liksom ingenting spes med rundt 600 hk i en 5 liters motor..

og jeg vet at bmw før har laget noen av de råeste turbo bilene, alt fra 2002, m1 gruppe 4 og fem, 1,5 liters f1 motor++ men allikevel..det er lenge siden...

Syns det ser ut som om du kjører turbo BMW selv jeg :roll:

Han mente den motoren i linken ovenfor her tror jeg :P

Og sikkert bensinmotorene og de ellers resterende "kraftpluggene" fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff... turbo på denne motoren...nei og nei... bmw skal ikke ha turbo..er liksom ikke noe problem å få effekt ut av en motor med turbo, og da blir det liksom ingenting spes med rundt 600 hk i en 5 liters motor..

og jeg vet at bmw før har laget noen av de råeste turbo bilene, alt fra 2002, m1 gruppe 4 og fem, 1,5 liters f1 motor++ men allikevel..det er lenge siden...

Syns det ser ut som om du kjører turbo BMW selv jeg :roll:

Han mente den motoren i linken ovenfor her tror jeg :P

Og sikkert bensinmotorene og de ellers resterende "kraftpluggene" fra BMW.

Jeg veit 8) Men måtte bare hehe. hvis BMW m5 kommer med turbo så blir det en ufattelig ettertrakta motor på selv bygg markedet 8) jeg har lyst på en allerede hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, om 20 år må det være deilig å være en slik hobbytrimmer som mange av oss er nå. Da kan man jo bare finne en donorbil med "ferdigbygd" 600hp turbomotor, istedet for å bruke en formue på å trimme den opp.

Bare nydelig at BMW begynner med turbo. Og de responsyndromskadde skal ha det til at det blir "turbolægg", men den tror jeg blir SVÆRT liten. Tatt i betrakning BMW's mildt sagt restrektive politikk til responsfattige motorer.

Derimot er jeg enig at en turbolada 600hp S85 ikke lenger blir så unikt og spesielt, ihvertfall ikke med så lite effektøkning....Derfor kan de jo slå på stortromma og sprenge alle interne policyer og være den første serieproduserte familiebil med 1000hk. Tenker det vil skremme vannet av Auda og Merce... :P

Mtp på "m-mode" funksjonen som remapper ECUn i løpet av millisekunder så vil det nok ikke være noe problem å overlate denne bilen til husmor. Med f.eks tre programm; Economic, Normal og M-mode. Tenker det hadde funket yppelig.

...Selvfølgelig etter en 30 minutters livekonferanse omkring de farer du utsetter deg og din omverden for ved å kjøre i M-mode :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp jeg kjører bmw med turbo.. men det er jo nesten mindre galt enn det andre jeg gjør, jeg kjører diesel!

og det er nettopp det oddis her sier som er litt av poenget mitt, hadde de kommet med en motor med 800 - 1000 hk, så hadde du liksom kunnet tilgi turboen, men når de øker effekten med magre 68 hk på en 5 liters motor..... det er mindre en cosworth gjorde med yb motoren på 2 liter..

og jeg er helt enig i at om 20 år vil dette være ettertrakta hos biltrimmere, men framtiden ser dyster ut for bilinterisserte..

for ikke å snakke om 3 literen..den lukter stor singelturbo og masse trykk.. men ikke m5 motoren... tror ikke den vil tåle slik hjemmetrim.. stemelfarten er allerede ikke langt under det den er på en f1 bil... hvis den i tillegg skal få pustehjelp kan du tenke deg de belastningene den vil få...

nei satser på at hele turbo greia ikke stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...