stiifen Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 BMW liker ikke at nye Audi RS6 slår dem på motoreffekt http://www.dinside.no/php/art.php?id=397576 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 Ahhhhh!! Tenk om BMW m5 kunne fått turbo!!! :whoa: Drømme motor V10 TURBO!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 Gromt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 damn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 Dette er rykter som jeg liker . Men får da indelig håpe at de nye inntaka i fronten blir seende penere ut . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 ja, likte egentlig ikke de luftinntaka. Ser ut som slike biltema fake opplegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 huff og huff... turbo på denne motoren...nei og nei... bmw skal ikke ha turbo..er liksom ikke noe problem å få effekt ut av en motor med turbo, og da blir det liksom ingenting spes med rundt 600 hk i en 5 liters motor.. og jeg vet at bmw før har laget noen av de råeste turbo bilene, alt fra 2002, m1 gruppe 4 og fem, 1,5 liters f1 motor++ men allikevel..det er lenge siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 huff og huff... turbo på denne motoren...nei og nei... bmw skal ikke ha turbo..er liksom ikke noe problem å få effekt ut av en motor med turbo, og da blir det liksom ingenting spes med rundt 600 hk i en 5 liters motor.. og jeg vet at bmw før har laget noen av de råeste turbo bilene, alt fra 2002, m1 gruppe 4 og fem, 1,5 liters f1 motor++ men allikevel..det er lenge siden... Syns det ser ut som om du kjører turbo BMW selv jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 huff og huff... turbo på denne motoren...nei og nei... bmw skal ikke ha turbo..er liksom ikke noe problem å få effekt ut av en motor med turbo, og da blir det liksom ingenting spes med rundt 600 hk i en 5 liters motor.. og jeg vet at bmw før har laget noen av de råeste turbo bilene, alt fra 2002, m1 gruppe 4 og fem, 1,5 liters f1 motor++ men allikevel..det er lenge siden... Syns det ser ut som om du kjører turbo BMW selv jeg Han mente den motoren i linken ovenfor her tror jeg Og sikkert bensinmotorene og de ellers resterende "kraftpluggene" fra BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 hehe, det må bli rått da! Burde jo kanskje være noe rom for videre tuning på det oppsettet og da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 huff og huff... turbo på denne motoren...nei og nei... bmw skal ikke ha turbo..er liksom ikke noe problem å få effekt ut av en motor med turbo, og da blir det liksom ingenting spes med rundt 600 hk i en 5 liters motor.. og jeg vet at bmw før har laget noen av de råeste turbo bilene, alt fra 2002, m1 gruppe 4 og fem, 1,5 liters f1 motor++ men allikevel..det er lenge siden... Syns det ser ut som om du kjører turbo BMW selv jeg Han mente den motoren i linken ovenfor her tror jeg Og sikkert bensinmotorene og de ellers resterende "kraftpluggene" fra BMW. Jeg veit Men måtte bare hehe. hvis BMW m5 kommer med turbo så blir det en ufattelig ettertrakta motor på selv bygg markedet jeg har lyst på en allerede hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Ah, om 20 år må det være deilig å være en slik hobbytrimmer som mange av oss er nå. Da kan man jo bare finne en donorbil med "ferdigbygd" 600hp turbomotor, istedet for å bruke en formue på å trimme den opp. Bare nydelig at BMW begynner med turbo. Og de responsyndromskadde skal ha det til at det blir "turbolægg", men den tror jeg blir SVÆRT liten. Tatt i betrakning BMW's mildt sagt restrektive politikk til responsfattige motorer. Derimot er jeg enig at en turbolada 600hp S85 ikke lenger blir så unikt og spesielt, ihvertfall ikke med så lite effektøkning....Derfor kan de jo slå på stortromma og sprenge alle interne policyer og være den første serieproduserte familiebil med 1000hk. Tenker det vil skremme vannet av Auda og Merce... Mtp på "m-mode" funksjonen som remapper ECUn i løpet av millisekunder så vil det nok ikke være noe problem å overlate denne bilen til husmor. Med f.eks tre programm; Economic, Normal og M-mode. Tenker det hadde funket yppelig. ...Selvfølgelig etter en 30 minutters livekonferanse omkring de farer du utsetter deg og din omverden for ved å kjøre i M-mode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 jepp jeg kjører bmw med turbo.. men det er jo nesten mindre galt enn det andre jeg gjør, jeg kjører diesel! og det er nettopp det oddis her sier som er litt av poenget mitt, hadde de kommet med en motor med 800 - 1000 hk, så hadde du liksom kunnet tilgi turboen, men når de øker effekten med magre 68 hk på en 5 liters motor..... det er mindre en cosworth gjorde med yb motoren på 2 liter.. og jeg er helt enig i at om 20 år vil dette være ettertrakta hos biltrimmere, men framtiden ser dyster ut for bilinterisserte.. for ikke å snakke om 3 literen..den lukter stor singelturbo og masse trykk.. men ikke m5 motoren... tror ikke den vil tåle slik hjemmetrim.. stemelfarten er allerede ikke langt under det den er på en f1 bil... hvis den i tillegg skal få pustehjelp kan du tenke deg de belastningene den vil få... nei satser på at hele turbo greia ikke stemmer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Hadde vært rått da om dem oxo hadde begynnt med turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Var jo et trimmingsfirma som skulle bygge opp ti stk av den nye M5 med turbo og 800hk. Toppfart på 390km/t. Stod litt om det i media for noen mnd siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå