Gå til innhold

Motorvask e39

-2r
 Share

Anbefalte innlegg

Lest litt på forum ang motorvask. Litt forskjellige erfaringer fra folk der ute, noen har fått problemer med elektronikken i etterkant, andre ikke. Etter inspirasjon fra den svenske artikkelen om motorvask (http://www.autopower.se/gds/bilvard/mot ... efault.asp) fant jeg ut at jeg måtte prøve selv...

Brukte høytrykk, men prøvde å være forsiktig med å spyle direkte på dynamo og andre elektroniske saker. Enkelte anbefaler å dekke til spesiell elektronikk med plast, men høytrykken jeg brukte var såpass stusselig at jeg ikke var spesielt redd for at vannet skulle komme steder det ikke burde. I tillegg virker det som det meste er god tildekket med gummi og plastikk i E39'en...

Er svært fornøyd med resultatet. Motorrommet ble som nytt, og har enda ikke hatt noe problemer med fjusking el. liknende. Så motorvask anbefales på det sterkeste til dere som lurer på det :) (basert på mine erfaringer fra e39)

Før vask:

cimg3733eb3.jpg

cimg3739kw9.jpg

Etter avfetting og spyling:

cimg3751uz1.jpg

Etter skrubbing og vask:

cimg3763hl3.jpg

Etter polish:

cimg3796am2.jpg

[cimg3792zt6.jpg

cimg3789am2.jpg

cimg3768bz6.jpg

Hjelpemidlene:

cimg3758js2.jpg

Ble veldig fornøyd med resultatet. Var relativt mye jobb, men alt var verdt, spesielt etter at motorrommet var tørket og interiørshinen påført :D Forskjellen før og etter var stor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... nesten så jeg må prøve selv.

Kjør på! Ble bare helt nødt etter å ha lest "DIY'en" på den svenske nettsida :lol:

Er ikke akkurat så vanskelig heller, tar bare litt tid! Fint søndagsprosjekt hvis du ikke har vært på trynfylla dagen før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...