Joatle Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Hei, jeg lurte på om jeg snart skulle få skifta olje på min e34 520i og så lurte jeg på hva slags olje dere anbefaler og hvor mye olje det går på en sånn motor? Håper på et fornuftig svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joatle Skrevet September 23, 2007 Forfatter Share Skrevet September 23, 2007 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 6,5 liter. Castrol llo4 er et alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Det er no iallefall ikkje meir enn 5,5 liter som går på bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Jeg har kjørt med Esso Ultron i 5 år og ca 50000km . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekotrygd Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 kjør på castrol magnatec, det går nøyaktig 6 liter når du bytter oljefilter. og billen blir glad og fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Spørs åssen motor du har: M50b20: 5l uten filter. 5.75 m filter. Api sg olje. Dette er 24v. M20b20: 4l uten og 4.25 m filter. Api sf olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet November 12, 2010 Share Skrevet November 12, 2010 Jeg skal skifte olje på min M50B20. Det er en 90' motor som er gått rundt 240.000. Ikke tikking, men tror den har noe oljeforbruk. Nå som vinteren står for dør, er jeg ikke sikker på om jeg skal gå for 5w-40 eller 10w-40. 5w gir jo best smøring fra starten av (kald motor), men redd den blir for tynn.. slik at motoren kanskje begynner å bruke mer olje, enn hvis jeg hadde gitt den 10w... Tips og råd mottas med takk! Haster, da jeg må skaffe og skifte olje i dag (skal kjøres på rudskogen i morgen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjrnar89 Skrevet November 12, 2010 Share Skrevet November 12, 2010 "5w gir jo best smøring fra starten av (kald motor), men redd den blir for tynn" hva mener du egentlig? 10w-40 er nok bra. Ved 0 grader har 0w-40 viskositet på omtrent 650cst, 10w-40 har viskosietet ca 850cst. Viskositeten ved 100 grader er den samme 14cst. Det Den lille forskjellen merker man nok lite til. Flere mener at olje med stor temp bredde, lavt w og høyt tall bør byttes oftere, fordi den består av flere tilsetningsstoffer med dårligere holdbarhet. Jeg ville ikke ha valgt hyøre viskositet enn 40, ihvertfall ikke nå i vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet November 12, 2010 Share Skrevet November 12, 2010 Castrol Magnatec 5w - ? er en av oljene som er anbefalt av Castrol og som jeg syntes selv har vært en god olje. Ellers har jeg gode erfaringer med Fina First 400 5w 40 som finnes bl.a på europris sine butikker. På vinters tid vil jeg anbefalle fra 5w. Sjekk castrols.com sine sider for andre castrol sine sider for deres anbefallinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå