jensemann23 Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Hadde en tråd tidligere her om hvordan det blir med ansvarsforsikringen på bilen dersom man godkjenner den som 325 istedenfor 318. Noen som sa at det ikke blir like dyrt som å ha en original 325 forsikret.. Meninger om dette? Snakker kun om ansvar og evt delkasko. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 godkjenner du den som 325 kan du velge om du vil betale 325 forsikring! eller 318 firsikring! men knuser du den for du derretter hva du har betalt i forsikring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 24, 2007 Forfatter Share Skrevet September 24, 2007 men i mitt tilfelle er det kun snakk om ansvar, da får jeg ikke noe i alle fall... men spørsmålet var egentlig om ansvarsforsikringen blir dramatisk dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m50teck Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 til meg gikk di bare ette skiltnr for ein 318 me 6er er ennå ein 318 som er godkjent ombygd så forde om du har ein 2,5 liter så har du kun ein ombygga 318 og viss du skal få rette verdien på bilen viss de skulle skje noe så må du forsikre motoren og diverse andre deler som har større verdi en på ein 318i som ekstrautstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 godkjenner du den som 325 kan du velge om du vil betale 325 forsikring! eller 318 firsikring! men knuser du den for du derretter hva du har betalt i forsikring! Det tror jeg ikke noe på.. Forsikringen følger VIN nr. Er VIN nr ifra en 318 så må du betale for en 318. Så kan du kansje få en tilleggsforsikring hvis du har kostet på den mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 godkjenner du den som 325 kan du velge om du vil betale 325 forsikring! eller 318 firsikring! men knuser du den for du derretter hva du har betalt i forsikring! Det tror jeg ikke noe på.. Forsikringen følger VIN nr. Er VIN nr ifra en 318 så må du betale for en 318. Så kan du kansje få en tilleggsforsikring hvis du har kostet på den mye. er mitt oppi godkjenning av min bil på BT! når bilen min blir ferdig godkjent, kan jeg velge om jeg vil ha 320 forsikring på den eller 318is forsikring! aldså det er en 318is som jeg bygger om til 320i skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m50teck Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Det tror jeg ikke noe på.. Forsikringen følger VIN nr. Er VIN nr ifra en 318 så må du betale for en 318. Så kan du kansje få en tilleggsforsikring hvis du har kostet på den mye. eg har bygget om bilen min å eg fikk vite de at eg skulle betale for ein 318 siden de var de eg bygget om å forsikringselskapet gikk ikke etter hester å slikt de eneste som sto på bilinformasjonen hos dem va att bilen var ein 318 og 91 mod og viss eg skulle forsikre de som ein 320i så måtte eg ha de som ekstrautstyr og bilen måtte takseres.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Jeg har selv en E30M3 med S50 motor i(Godkjent) og den er kun forsikret som en vanlig E30M3. Forsikringen brydde seg ikke om den hadde blitt bygget om med større motor. Hos de er den forsatt bare en original M3. Har bekjente som har E30 316 med S50B32 motorer i og de betaler forsikring som at det er en 316i, men de kan få en ekstraforsikring på den slik at de får dekket en del av pengene som de har kostet på den hvis noe skulle skje. Det kan jeg få på min også hos IF. At du kan velge hva du vil forsirkre den som synes jeg hørtes veldig rart ut.. Hvilke selskap er dette? Så da kan du forsikkre din bil som en E36 M3 også få den stjålet og ta ut pengene med stor fortjeneste??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Det er som Øyvind L. og m50teck sier, det går utelukkende etter VIN nr. Dette har jeg selv sjekket opp med Gjensidige, IF, Terra og Sparebank 1 ifrb. med forestående ombygging. Hos Gjensidige skulle de ha ca 5200kr for selve bilen min (E30 318 87) hvis den var ombygd og godkjent med 300/330hk. Deretter måtte jeg (hvis jeg ønsket å få dekke de faktiske tapene ved krasj/tyveri) tegne en ekstraforsikring på alt utstyret jeg hadde montert på bilen. Dette skulle gjøres ved at jeg avtalte et møte med en forsikringsagent der jeg medbrakte alle kvitteringer og dokumenter på utstyr jeg hadde montert på bilen. Etter kjappe overslag viste dette seg å kunne komme på bortimot 9000kr i året oppå de 5200kr =14 200kr. Dette forutsatte at jeg bodde i lav-risiko sone, hadde bilen parkert i låst garasje og hadde GPSsporing.. Koster å væra kar..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Hvis det er slik at man betaler bare etter VIN nr, da mener jo forsikringsselskapet at det ikke er større risiko for å ødelegge annen manns eiendom (ansvar) med stor motor enn med liten motor. Hvorfor må man da betale mye mer i ansvar med en org. M3 enn med en 318 ? Dette rimer jo ikke, forsikringsselskapet motsier seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Forsikringsselskapene har vanskelig for å vurdere hvor farlig det enkelte bil er etter skjønn (da bilen er ombygd), siden de kun har faresoner og "grønne og røde" biler å se etter. I Norge lønner det seg i de fleste tilfeller å bygge om, hvis du liker å skru. E34 M5, E39 M5, E36 M3... de er alle billigere å bygge om. Er nok ikke lenge før vi ser den første ombygde E60 M5n heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Forsikringsselskapene vurderer ikke hver enkel bil, men dømmer alle likt derfor følger de VIN nr. Har du en 318 så er basic prisen lik for alle med 318 enten den holder på å falle sammen eller om det er en som er påkostet 500000kr. Utbetalingen ved tyveri eller skade blir den samme.. Jeg fikk beskjed ifra IF at så lenge bilen var godkjent ombygd av biltilsynet så hadde ikke de noe med hvor stor motor det sto i den. Hvis du kunne velge hva den skulle forsikres som så hadde det nok vært maaaange som hadde utnyttet den metoden tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå