Gå til innhold

powerfilter

botn
 Share

Anbefalte innlegg

veit ikkje heilt å mange her på forumet som har tenkt gjennom funksjonen til ett "åpent" filter, men det er nok på det reine at om man

bare monterer ett åpent filter, uten å skjerme det for varm luft ifra resten av motorrommet, spesiellt vifta, så kan nok ett åpent filter gjøre at bilen

yter mindre, da det jo er ett kjent fenomen jo kaldere innsugslufta er,

jo mere yter motoren, så skal man ha power filter på bilen er det absolutt

å anbefale at man skjermer filteret og helst lager til slik at det strømmer

luft framifra opp til filteret. schmiedman selger blant annet

"skjermings-kit" til åpne filtrer! ved valg av powerfilter kan det kanskje

lønne seg å sjekke "pipercross" filtrer, som blir solgt av "dalhems.no"?

kjøper man slikt filter får man med ordentlig festebrakket til

mengdemåler/filter, slik at det ikkje henger og slenger og at innsugsbelgen sprekker som følge av det! Enda ein anna ting å tenke på

er hvor mye luft ett filter renser, og samtidig å bra lufta blir rensa

(størrelsen på partiklene) før har "pipercross" kommet veldig bra ut forhold til k/n blant anna, men det kan jo ha endra seg!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig pipecross fæn med andre ord ;) Ja, du har helt rett i det du sier med tanke på varmluften å powerfilter. Jeg har selv montert powerblancket levert av Schmiedmann for å få kaldluften adskilt fra varm. Dette gir en forskjell. Jeg kjører K&N og storfornøyd med det. Er selvfølgelig viktig å rense det i ny å ne. Men selvfølgelig, er fler merker ute å går. Det er ikke bare å hive seg rundt å kjøpe ett powerfilter, jeg kjøpte førstegangs kit til min, da fikk jeg med brakett osv. Så LMM henger støtt og fint. Så den skjønner jeg ikke helt, men har du selv erfaring med at kittene ikke leveres med braketter så LMM og filter henger så kan jeg si meg enig. Men det er snakk om å vete hva man kjøper. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd kn filter med varmeskjold ¨hele pakka på en 528-e39,ettet 6 måneder var luftmengdemåler gåen,bilen gikk også dårligere fra dag 1,aldri mer åpent filter for meg,det eneste positive var litt finere lyd .Dette var min erfaring men muligens var min bil ekstra ømfintlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjalle: Les posten fra en annen tråd om samme tema, i annet bil-og motorprat... :)

Annbefaler deg å ikke sette på noe powerfilter. Jeg hadde dette på min 540, og det fucka til luftmengdemåleren skikkelig. Det gjorde at girkassa gikk i nødprogram og låste seg i fjerde gir. Dette skjedde veldig ofte. Måtte slå av bilen, vente en liten stund også starte igjen, så var den fin igjen, men skjedde ofte altså. Satte på originalt filter og det har ikke skjedd siden!

Men effektanlegg går ann å sette på :)

Mener å ha lest her på forumet om brukere som fikk det samme problemet som deg - felles var at de hadde automatkasse...

Correct me if I'm wrong :) Og sett på K&N :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...