botn Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 hei tenkte å kjøpe et powerfilter til min bmw 520 24v -91 hvor hvordan filter skal jeg kjøpe?,og har dere noen tips om nettsider dær det går ant å få kjøpt et greit filter til en fin pris? er ikke helt inne på dette med bil enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 De beste åpne luftfiltra blir laga av K&N(knfilters.com), ellers kan du titte litt innpå for eksempel gsbildeler.no, som har mye relevant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 du kan jo starte med å søke i forumet her. da vil du finne masse tråder om powerfilter. da vil du se andre folks erfaringer og lære litt også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
botn Skrevet September 24, 2007 Forfatter Share Skrevet September 24, 2007 ok takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekotrygd Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 har 520i 24v, har hp ride kon filter, og bilen går faktisk dårligere.. men fet lyd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 har 520i 24v, har hp ride kon filter, og bilen går faktisk dårligere.. men fet lyd.. beklager, men jeg tror jeg må le litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 dritt filter om bilen går dårligere. Du må ha montert det opp ned eller så er det fult av sagmugg eller rett å slett skaff deg ett dugelig filter;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Trådstarter; www.koed.dk, www.schmiedmann.no , der finner du filter vettø, vill nå anbefale og handle fra schmiedmann da du kun skal ha powerfilter og da blir det dyrt fra koed Kos deg og finn ett som passer din bil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe36m3 Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 veit ikkje heilt å mange her på forumet som har tenkt gjennom funksjonen til ett "åpent" filter, men det er nok på det reine at om man bare monterer ett åpent filter, uten å skjerme det for varm luft ifra resten av motorrommet, spesiellt vifta, så kan nok ett åpent filter gjøre at bilen yter mindre, da det jo er ett kjent fenomen jo kaldere innsugslufta er, jo mere yter motoren, så skal man ha power filter på bilen er det absolutt å anbefale at man skjermer filteret og helst lager til slik at det strømmer luft framifra opp til filteret. schmiedman selger blant annet "skjermings-kit" til åpne filtrer! ved valg av powerfilter kan det kanskje lønne seg å sjekke "pipercross" filtrer, som blir solgt av "dalhems.no"? kjøper man slikt filter får man med ordentlig festebrakket til mengdemåler/filter, slik at det ikkje henger og slenger og at innsugsbelgen sprekker som følge av det! Enda ein anna ting å tenke på er hvor mye luft ett filter renser, og samtidig å bra lufta blir rensa (størrelsen på partiklene) før har "pipercross" kommet veldig bra ut forhold til k/n blant anna, men det kan jo ha endra seg!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Ordentlig pipecross fæn med andre ord Ja, du har helt rett i det du sier med tanke på varmluften å powerfilter. Jeg har selv montert powerblancket levert av Schmiedmann for å få kaldluften adskilt fra varm. Dette gir en forskjell. Jeg kjører K&N og storfornøyd med det. Er selvfølgelig viktig å rense det i ny å ne. Men selvfølgelig, er fler merker ute å går. Det er ikke bare å hive seg rundt å kjøpe ett powerfilter, jeg kjøpte førstegangs kit til min, da fikk jeg med brakett osv. Så LMM henger støtt og fint. Så den skjønner jeg ikke helt, men har du selv erfaring med at kittene ikke leveres med braketter så LMM og filter henger så kan jeg si meg enig. Men det er snakk om å vete hva man kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Jeg har et K&N konfilter til salgs til 70mm flens. Du må sikkert ha deg en flens til LMMen din for å få på filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Fatter ikke hvorfor folk har begynt å kalle disse for "powerfilter". Dummeste jeg hører når fjortisene står å prater om det. Det heter luftfilter og gir ingen "power". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Jeg har prøvd kn filter med varmeskjold ¨hele pakka på en 528-e39,ettet 6 måneder var luftmengdemåler gåen,bilen gikk også dårligere fra dag 1,aldri mer åpent filter for meg,det eneste positive var litt finere lyd .Dette var min erfaring men muligens var min bil ekstra ømfintlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Bjalle: Les posten fra en annen tråd om samme tema, i annet bil-og motorprat... Annbefaler deg å ikke sette på noe powerfilter. Jeg hadde dette på min 540, og det fucka til luftmengdemåleren skikkelig. Det gjorde at girkassa gikk i nødprogram og låste seg i fjerde gir. Dette skjedde veldig ofte. Måtte slå av bilen, vente en liten stund også starte igjen, så var den fin igjen, men skjedde ofte altså. Satte på originalt filter og det har ikke skjedd siden! Men effektanlegg går ann å sette på Mener å ha lest her på forumet om brukere som fikk det samme problemet som deg - felles var at de hadde automatkasse... Correct me if I'm wrong Og sett på K&N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Da er det målerene det er noe gale med, ikke filteret. Skal man ha åpent luftfilter så er det K&N som gjelder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå