Gå til innhold

fjerning av klarlakk på felger

mrbatnes
 Share

Anbefalte innlegg

holder på å renovere felgene mine, polere opp igjen kanten osv. og i den sammenheng trenger jeg et middel som fjerner klarlakken på felgen.. prøvde med forskjellige ting som aceton, bremseveske og litt annet garasjemix :lol: , men til ingen nytte..

noen som vet om et vidundermiddel som fjerner klarlakk? :)

slenger inn noen bilder før/etter en runde med intens autosol polering

dsc00406ep7.jpg

dsc00407ld2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal sandblåse ALU felger så må du ikke bruke glass eller sand.. helst glass hvis du absolutt ikke må bruke det eller ikke får tak i noe annet... på alu felger skal man visstnok bruke nøtteskall å sandblåse.. så slipper du at det kanskje blir groper i stålet... er usikker på akurat hvor man kjøper forskjellige "sander" til slikt men finnes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier bare en ting :) Kjøp en boks med DUXOLA malingsfjerner på din lokale fargehandler... Smør det på, spyl av med vann, og fortsett en runde til hvor du ikke fikk av all lakk... Skrap det forsiktig vekk med gummisparkel-spade... :)

Resultatet er lakkfrie felger... Gjort dette på 6 sett hjul jeg har pussa opp tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier bare en ting :) Kjøp en boks med DUXOLA malingsfjerner på din lokale fargehandler... Smør det på, spyl av med vann, og fortsett en runde til hvor du ikke fikk av all lakk... Skrap det forsiktig vekk med gummisparkel-spade... :)

Resultatet er lakkfrie felger... Gjort dette på 6 sett hjul jeg har pussa opp tidligere...

Har brukt det samme selv på 1 sett felger, funker utmerket med duxola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg en tur på den lokale fargeforhandleren i dag og fikk tak i malingsfjerner, men ikke basol eller duxola. ble anbefalt noe som heter Chem.. de må jeg sei er det argeste stoffet jeg har hvert borti :P maskerte felgen og smurte på med en pensel, ventet 2 minutt og spylte av med høytrykk, voila! HELT rent :) resten av dagen gikk med til polering :P

anbefaler dette stoffet på det sterkeste.

legger inn et lite bilde fra kosestunden :P

dsc00413fv1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg en tur på den lokale fargeforhandleren i dag og fikk tak i malingsfjerner, men ikke basol eller duxola. ble anbefalt noe som heter Chem.. de må jeg sei er det argeste stoffet jeg har hvert borti :P maskerte felgen og smurte på med en pensel, ventet 2 minutt og spylte av med høytrykk, voila! HELT rent :) resten av dagen gikk med til polering :P

anbefaler dette stoffet på det sterkeste.

legger inn et lite bilde fra kosestunden :P

dsc00413fv1.jpg

Hei du

skal du lakke klarlakk på felgene igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...