Gå til innhold

Fjerning av 318 is emblem

Nøstbakken
 Share

Anbefalte innlegg

Du trenger:

1. En krakk til å sitte på

2. Hårtørker

3. fiskesnøre/tanntråd

4. En stump plastikkniv

5. Avfettningsmiddel

6. Polering på det stedet

7. Vask av bilen rundt det området, evt hel bilen (og evt inkl polering)

Varm opp emblemene med hårtørkeren en etter en. Så drar du fiskesnøret bak bokstavene. Ta deg tid til dette, og ikke stress.

Bak bokstavene er det limrester som du bruker en stump plastikkniv/skje/gjenstand til å skrape bort det værste. Dette da sammen med avfettningsmiddelet. Når det værste er vekk, ta gjerne litt avfettning på et papir og gnikk videre.

Når alt av rester er borte, så vil du se siluetten til bokstavene og tallene. Dette tar du bort med en polering og vask. Husk at der du har tatt avfettning, så må det poleres etterpå.

Hvis du ikke får siluettene 100% vekk når du er ferdig, så vil dem etterhvert (1mnd maks) være borte etter at vær og vind har tatt på det. Evt, etter noen vasker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror varmluftpistol funker bedre enn hårtørkeren, det hadde jeg brukt hvertfall. Og skrape lim rester fra lakkert overflate med en plast gjenstand eller skje!? dummeste jeg har hørt! Man skraper ikke på en lakkert overflate. Men med varmluftpistol får du mye mer varme og da løsner limen mer, men ikke varm for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo ikke store jobben dette da tar kanskje 5 min=)

første du gjør er og varmer emblemet med varm luftsprstol da de har dettet ned av seg tar du litt fiske snøre og drar av det værste lim restene deretter tar du på litt rubbing og fjerner alt og så litt polish der du har røbbet og vips alt er borte:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-får du merke av helt,å uskada som i strøkent. så kan æ kjøpe det av dæ.

du burde som nevnt over bruke varmluft pistol (forsiktig)

å sitrus rens e genialt på limresta

Lykke til :D

Har et ubrukt 318is emblem liggende. Teipen er gått av på "318"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å spørre hvorfor du i all verden tar de av? Etter min mening er det fint å ha bak, og er vel ganske så vanlig på nyere biler også.

Jeg har ingen til min 320i, men skulle gjerne likt å få fatt på ett emblem. Aner dog ikke hvor jeg får tak i det.

Nytt emblem får du selvfølgelig kjøpt hos nærmeste bmw forhandler, eventuelt Schmiedmann, Koed, GS osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å spørre hvorfor du i all verden tar de av? Etter min mening er det fint å ha bak, og er vel ganske så vanlig på nyere biler også.

Jeg har ingen til min 320i, men skulle gjerne likt å få fatt på ett emblem. Aner dog ikke hvor jeg får tak i det.

318 is er jo ikkje til å skryte av da... skal gå for ein claen stil på bilen og trur de vil bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt emblem får du selvfølgelig kjøpt hos nærmeste bmw forhandler, eventuelt Schmiedmann, Koed, GS osv..

Ser Schmiedmann har, men klarer ikke finne ut av hvor "i" en befinner seg på sidene deres. Man må bestille disse separat står det. Koed har...men gidder ikke rote med utenlandsbetaling... GS...ikke kar om å finne noe der når jeg plotter inn verdiene fra min bil. Bmw forhandler har nok, men koster jo deretter. Så, nei ikke bare bare :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...