morteym Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Har ikke polert bilen før siden jeg hadde den på sånn lakkbehandling da jeg fikk den, men det er jo over tre år siden.. Har brukt avfetting og vaska den med svamp i dag, men det sitter fortsatt et brunt lag utenpå nederst. Hvordan får jeg vekk det? Må jeg bruke lakkrens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 25, 2007 Forfatter Share Skrevet September 25, 2007 Må ihvertfall få det bort før jeg kan polere, det sa seg vel egentlig selv. Fikk anbefalt lampeolje av en jeg kjenner som driver litt med lakkbehandling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Lampeolje, white sprit o.l. tørker ut lakken. Bruk clay bar fra Meguiars. http://www.meguiars.com/?auto-detailing ... e-Clay-Kit Ellers finner du mye info om bilpleie på www.meguiars.com . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 25, 2007 Forfatter Share Skrevet September 25, 2007 Ok takk, men går det bra dersom man skal polere etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Jepp, alt du vill vite om bilpleie info finner du her: http://www.bilforumet.no/andre-forum/bilpleie/ bare å rote litt i de første trådene finner du svaret, ellers er det job are å spørre truhaa sin bilpleie for dummies guide er en fin nybegynner guide. ps: dropp svampen! med mindre det er natur svamp, vanlig svamp innholder celluose( eller åssen det skrives) iallefall papir! å det riper lakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Thomas Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Du kan som nevnt bruke en clay type nevnt av noen over. Eller så har også autoglym en type som heter seal clean (clay) må bestilles da de fleste butikker ikke har dem i butikkhyllen. Forholdsvis dyr ca. 500,- for en boks men resultatet er bare rått. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 aggresive clay type swissvax clay da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå