Gå til innhold

Turbo-kit til E30

Tsbusa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som vet hvor man kan få kjøpt "Turbo Kit" til E30? Da altså 320/325?

Som inneholder manifold, turbo og ivertfall oljeslanger og slikt. Intercooler og slikt kan kjøpest utenfor pakken.

Men hvis noen vet av Norske sider/firma som leverer slikt, slik at det nesten er "plug & play". Hadde det vært knall;)

Eller om noen selger brukt/kan lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var på A-Dekks sider, men det sto de kun hadde til E36 osv, sto ingenting om E30, men de skaffer vel til de også da. Hva kostet dette da?

trur han tar ca 10-12 tusen for komplette sett til m20

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3 ... ight=adekk

Bare ringe Kjell det, er serviceinstillt og hjelper så godt han kan. er meget fornøyd med mitt bare at det ble plutselig for lite :P

mye vil ha mere hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, la oss si allt orginalt inni da (Til å begynne med). Med 0,5BAR i trykk? Grovt utregnet 220hk kanskje?

ja noe rundt der, på så lite ladetrykk holder det til mye vil ha mere :wink:

Jepp. Og mye vil ha mer, vil jeg:P Men det tar jeg på lengre sikt. Da kommer jeg til å anskaffe enda en 325 motor, og bruke litt tid på å bygge opp en skikkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Var på A-Dekks sider, men det sto de kun hadde til E36 osv, sto ingenting om E30, men de skaffer vel til de også da. Hva kostet dette da?

Har til de felste bmwèr og andre biler som honda, ford, nissan osv osv

Ok. Da får man allt som trengst for turbo konvertering i den pakken? (Ikke innmat osv såklart). Og evt pris? det ble sagt tidligere 10-12tusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til de felste bmwèr og andre biler som honda, ford, nissan osv osv

Ok. Da får man allt som trengst for turbo konvertering i den pakken? (Ikke innmat osv såklart). Og evt pris? det ble sagt tidligere 10-12tusen?

Kommer litt ann på hva du skal ha.

Turbo med wastegate

IC

Trykkrør og silicon med klemmer

Bensinreg

Grenrør+ pakkninger

Oljeslange inn til turbo

Dump ventil

Tilleggsprut med dyse

Dette har en pris på 15500kr

Skal du ikke ha tilleggspruten kan du ta bort 3500

Så er det 386 kr i frakt

Leveringstid 3 dager med posten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fra a-dekk og driver og monterer dette nå på en 325i cab av 86 årgang :twisted: . Er litt jobb med tilpasninga av olje til og fra men går greit. Får brukt hue litt ](*,) . Kittet har en bra passform og er meget fornøyd. Bare husk at returen må ha mye fall og ikke noe motstand da turboen ikke produserer eget trykk til olja.

Jeg ble fortalt at det fint gikk med et trykk oppmot 0,8bar uten modding :lecture: Stemmer ikke dette da eller [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...