S.Hafsmo Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 har sett jocces bil før da, fet bil! men vil ha min mest mulig orig. Attila: hvor har du funnet settet ditt da? jeg ville gjerne ha et sett med alt incl. altså med gummidempere osv. uansett pris. jeg for min del med 40/40 har ganske polert kant i fremskjerm , og da har jeg 235-35-18 fremme.
mistabeen Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Begynner man å senke bilen slik dere snakker om her vil den bli mye stivere og mer ubehagelig å kjøre. Sjansen for at felger subber i vil også bli mye større. At den vil sitte bedre i svingen er naturlig da den får lavere tyngdepunkt, men hvem vil vel ofre en bils kjørekomfort mot at man kan kjøre fortere i svingene med den. Det med at den blir mye penere er jeg sterkt uenig. Hvis det hadde vært en realitet hadde jo alle senket bilen sin noe som hører med til sjeldenhetene. Tipper du leverer inn bilen din på merkeverksted for skifte av olje og filter...
Mr.M3 Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Begynner man å senke bilen slik dere snakker om her vil den bli mye stivere og mer ubehagelig å kjøre. Sjansen for at felger subber i vil også bli mye større. At den vil sitte bedre i svingen er naturlig da den får lavere tyngdepunkt, men hvem vil vel ofre en bils kjørekomfort mot at man kan kjøre fortere i svingene med den. Det med at den blir mye penere er jeg sterkt uenig. Hvis det hadde vært en realitet hadde jo alle senket bilen sin noe som hører med til sjeldenhetene. Tipper du leverer inn bilen din på merkeverksted for skifte av olje og filter... Gjør nok ikke det gitt. Den jobben tar jeg selv. Etter dårlig erfaring med en rekke verksteder liker jeg best å skru på bilen min selv. Å oppgradere felgene er jo ganske vanlig idag. M3'n min hadde vært rimelig kjip dersom jeg skulle kjørt på orginale felger og ikke wattet opp motoren litt;)
mistabeen Skrevet Oktober 6, 2007 Skrevet Oktober 6, 2007 Begynner man å senke bilen slik dere snakker om her vil den bli mye stivere og mer ubehagelig å kjøre. Sjansen for at felger subber i vil også bli mye større. At den vil sitte bedre i svingen er naturlig da den får lavere tyngdepunkt, men hvem vil vel ofre en bils kjørekomfort mot at man kan kjøre fortere i svingene med den. Det med at den blir mye penere er jeg sterkt uenig. Hvis det hadde vært en realitet hadde jo alle senket bilen sin noe som hører med til sjeldenhetene. Tipper du leverer inn bilen din på merkeverksted for skifte av olje og filter... Gjør nok ikke det gitt. Den jobben tar jeg selv. Etter dårlig erfaring med en rekke verksteder liker jeg best å skru på bilen min selv. Å oppgradere felgene er jo ganske vanlig idag. M3'n min hadde vært rimelig kjip dersom jeg skulle kjørt på orginale felger og ikke wattet opp motoren litt;) Pass på så du ikke modifiserer bilen for mye nå da...
Anderslien Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Begynner man å senke bilen slik dere snakker om her vil den bli mye stivere og mer ubehagelig å kjøre. Sjansen for at felger subber i vil også bli mye større. At den vil sitte bedre i svingen er naturlig da den får lavere tyngdepunkt, men hvem vil vel ofre en bils kjørekomfort mot at man kan kjøre fortere i svingene med den. Det med at den blir mye penere er jeg sterkt uenig. Hvis det hadde vært en realitet hadde jo alle senket bilen sin noe som hører med til sjeldenhetene. Tipper du leverer inn bilen din på merkeverksted for skifte av olje og filter... Gjør nok ikke det gitt. Den jobben tar jeg selv. Etter dårlig erfaring med en rekke verksteder liker jeg best å skru på bilen min selv. Å oppgradere felgene er jo ganske vanlig idag. M3'n min hadde vært rimelig kjip dersom jeg skulle kjørt på orginale felger og ikke wattet opp motoren litt;) Som du sier, det er veldig vanlig å modifisere bilen med litt felger, samt fikse litt på motoren. Hvorfor driver du da å prater så mye dritt om senking? Skjønner ikke helt hva du driver med jeg
Attila Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 har sett jocces bil før da, fet bil! men vil ha min mest mulig orig. Attila: hvor har du funnet settet ditt da? jeg ville gjerne ha et sett med alt incl. altså med gummidempere osv. uansett pris. jeg for min del med 40/40 har ganske polert kant i fremskjerm , og da har jeg 235-35-18 fremme. Jeg har bare senkefjærer fra FK som selges på GS. Men skal kjøpe noen skikkelige dempere før jeg setter det på. Burde vel egentlig ha gått for coilovers fra bilstein eller noe kjenner jeg. Ganske drastisk med 75 foran ja, men med orginalfanger og noenlunde normale felger foran så skal det nok gå. Håper iallefall.
tonyku Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 Ok. Konklusjonen min er da at jeg blei veldig usikker på om jeg skal senke den. Fikk på 18" AC type 2 felger med 235/35/18 265/35/18. Bilen virket på en måte stivere men er fortsatt ikke helt fornøyd med mye luft mellom skjermen og gummi forran. Trenger derfor noen tips om hvor jeg får kjøpt 25/20 senking og lignende. Helst med senkesett med dempere. Takker for fine bilder og masse fine svar
Superbeetle Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Gsbildeler.no, schmiedmann.no, koed.dk selger vel senkefjærer/dempere.. Men tror ikke du kommer til å bli fornøyd i lengden med kun 20mm senk...
Oderschvank Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 sliter selv med det samme som deg, for stort mellomrom mellom dekk og forskjerm, så jeg bestillte meg nye fjærer fremme som senker 40mm. Håper bare at det blir bra når jeg senker med kun fjærene med originale dempere:)
S.Hafsmo Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 jeg for min del tror jeg skal satse på 50/30 om jeg finner et sett noen gang. evt. 50/20. da får jeg ønsket klaring bake, pluss at jeg minker det gapet fremme. hadde jeg nå bare funnet et slikt sett med dempere og skikkelig kvalitet! men det er f... ikke bare enkelt.
Anderslien Skrevet Oktober 10, 2007 Skrevet Oktober 10, 2007 jeg for min del tror jeg skal satse på 50/30 om jeg finner et sett noen gang. evt. 50/20.da får jeg ønsket klaring bake, pluss at jeg minker det gapet fremme. hadde jeg nå bare funnet et slikt sett med dempere og skikkelig kvalitet! men det er f... ikke bare enkelt. Jeg kikka litt på www.streetdesign.no og de selger et 50/20 sett med dempere til e34, men problemet der er at det ikke følger med TUV papirer.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 11, 2007 Skrevet Oktober 11, 2007 nå har jeg vært og sett, men det nærmeste jeg fant var et sett som bare sto 50mm på, og det var "niet 540+m5"? dog har jeg en tendens til å ikke se det jeg leter etter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå