Gå til innhold

nokk bensin i en 325 i e36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke lenge til oppstart nå tror jeg, så lurer jeg på om den kansje får for lite bensin? har bare hørt av et par stk at jeg helst bør skifte dyser og ha tillegsprut.

Jeg har montert ny bensinpumpe da,(holder opp til 500hk) så har jeg bensinstrykkregulator, er dette nokk eller må jeg ha større dyser ++ ?

takker for svar

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

tror d er viktigere med større dyser enn større bensinpumpe.. du greier ikke 500hk for om pumpa leverer til d, når dysene stanser på 250? men med større dyser greier sikkert orginalpumpa 400hk? så bør du nokk ha en a/f måler

Skrevet

nei men pumpa holder til 500hk vist jeg noen gang skal ha det,hehe

men tingen er at jeg hører han ifra a-dekk si at jeg trenger tillegsprut og større dyser i tilleg til sterkere bensinpumpe og bensinregulator? vist jeg ikke har det kan jeg max kjøre 0,3 bar?

finnes det ikke en billigere løsning en dette?

skal jeg ha større dyser må jeg ha tillegsprut og..

koster 4000 for tillegspruten og 1 ekstra dyse ( skjønner ikke hvor den ekstra dysa skal)

håper på svar

simon

Skrevet
den ekstra dysa setter du på trykrøret forran spjeldet

hvor er spjeldet da? er så sinnsykt frustrert nå, er så extremt mye jeg lurer på.

strever også med at jeg får ikke satt på noe luft filter pga motorfeste er iveien, den stanga ifra motoren,må senke turboen vist jeg skal få til det tror jeg vist ingen har noe annet forslag?

så lurer jeg på om jeg kan bruke luftmengdemåleren på den plassen den står orginalt å feste trykkrøret på den? vist ikke de 2 slangene som er på den hindrer det da? at de ikke er tette nokk eller noe?

håper på svar

Skrevet

Gasspjeldet, spjeldet som han kaller det. sitter på innsuget. Den svarte store som festet i motoren, mer eksakt toppen.

LMM kan festes på trykk siden der den allerede står. prøvde det sånn en stund selv å det gikk greit.

Luftfilter vill jeg ikke festet direkte på turboen når den ligger så langt nede. Men brukt noen silikonslanger av noe slag å fått det opp ved siden av spylertanken eks. Anbefalt å få trykkrørene OVER tannstand å det som er. Hvis ikke blir den VELDIG lav..

Noen andre små tinh som ikke går som planlagt?

dsc00071gs9.jpg

Skrevet
Gasspjeldet, spjeldet som han kaller det. sitter på innsuget. Den svarte store som festet i motoren, mer eksakt toppen.

LMM kan festes på trykk siden der den allerede står. prøvde det sånn en stund selv å det gikk greit.

Luftfilter vill jeg ikke festet direkte på turboen når den ligger så langt nede. Men brukt noen silikonslanger av noe slag å fått det opp ved siden av spylertanken eks. Anbefalt å få trykkrørene OVER tannstand å det som er. Hvis ikke blir den VELDIG lav..

Noen andre små tinh som ikke går som planlagt?

jaok : )

ja er en del ting, turboen kommer Litt for høyt sånn at der jeg skal feste filteret kommer den stanga ifra motoren iveien, så veit ikke helt hva jeg skal gjøre der..

og så trenger jeg å feste røret til sugesiden av turboen , skal jeg ta en 3" slange og slangeklemmer da eller?

problemet er at jeg ikke har de slangene, og silikon slange i 3" koster over 400 kr for 15 cm eller noe så det blir altfor dyrt=( kunne fått taki noe plastikk rør eller noe kansje?

er mest det med luftfilteret som hindrer meg, og få senka turboen nokk til den kommer klar for den motorfestestanga, kansje 3 cm eller noe.

Skrevet

unnskyld meg, men å forlenge ledningene på LMM, er den minste jobben du gjør ved en turbokonvertering.

En siliconslange er dyrt ja, men det er noe du "må" ha. Slik som jeg ser det for meg at turboen din er plassert kan jeg ikke se det skal hjelpe å senke den ved tanke på klaring av filteret til motorfestet, heve ville vel heller lønt seg, men nå er jeg dog ikke sikker på hvordan det er festet.

Ang bensin så må du ha mer av dette. Om a-dekk du har handlet av anbefaler en tillegsprut med ekstradyse i spjeldet er nok dette riktig. nye større dyser koster deg fort 2500,- +. I tillegg til dette må du ha en omprogrammert motorstyring/chip, evnt. datasprut.

Tillegsprutet vil aktivere dysa i spjeldet ved gitt overladning å gi motoren mere mat.

Skrevet
da må jeg jo forlenge lendingene som skal innpå LMM å da sikkert? det er vell sikkert masse prakk=P?

Nå har jeg aldri bygget noen motor med turbo og har ikke allverdens kunnskap på dette feltet. Men vet såpass at det ikke bare er å "hive på en turbo" :wink: så det blir nok fort litt prakk som du sier :P

Du må nok forlenge ledningene, noe som forsåvidt ikke burde være så umulig å gjøre vel? Litt lodding og noen krympestrømper så er du vel godt på vei :P Problemet med å ha lmm på trykksiden er ikke at trykket forsvinner slik du nevner, men at det sliter mer på lmm og kan skade denne.

Skrevet

hmm, turboen er på en måte for høyt, så vist jeg senker den kommer det røret akkurat imellom traversn og motorstanga, kan eventuelt sveise på en brakket på manifolden som er ca 1-2 cm tykk, men da er skruene som skal feste turboen for kort ijen..

så jeg kan ikke kjøre i det hele tatt uten at jeg har kjøpt nye dyser og fått taki tillegsprut? =S

Skrevet

Hvis du ikke gidder å bruke penger på det kan du få to dyser av meg som du kobler med en enkel bryter og en fjær på spjeldet. Fiks en funksjon som aktiverer brytern som igjen aktiverer dysene ved ca 0.4 bar el.

Skrevet

takker erhnst men jeg har så lite peiling på dette =/ kan ikke noe om spjeld eller brytere, veit ikke engang hvor oginal dysene sitter på motoren:S

men mulig jeg har fått det til vist en kompis av meg hjelper til, hvordan kan jeg fikse en styreenhet som styrer dysa osv? dyrt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...