doG Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Hallo Søker så mye info som mulig om skifte av ratt. Det jeg har i dag syntes jeg er litt for "spinkelt", kunne tenke meg et m3-ratt. Er det mulig å skifte på denne bilen? Kan dette gjøres selv? Hvor kan man kjøpe et slik ratt? Hva med Airbag? Det ligger utrolig mye knask for Bimmerne på ebay.com, mange slike ratt jeg ønsker meg også, f.eks: Klikk her Må man over dammen for å hente eller finnes det en annen nettside/butikk som har det meste av det man kan ønske seg? Her er rattet jeg har i dag: Takker for all info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Joda, du kan bytte det rattet selv, typ vansklighetsgrad 2/10. Men det er vel airbagen som er dyr. Du må ha den runde typen for å passe til det rattet der.. DIY: http://www.my330i.com/mod23.php Dette er vel uansett ikke første modifikasjon du gidder å bruke penger på? Selv har jeg dette rattet uten multiratt Men jeg har girkule i børsta stål da, he he. PS. Fikk lyst på M3-ratt jeg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doG Skrevet September 27, 2007 Forfatter Share Skrevet September 27, 2007 Etter at fruen fikk seg ny bil med herlig mykt tykt skinnratt må jeg bare skifte. Så herlig å kjøre med. Men hvor får jeg kjøpt M3-ratt her i landet? Finner ikke noe på de forskjellige "stylingsidene" Men dollaren er jo lav nå, så kanskje like godt å kjøpe på e-bay... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Siden du har dette rattet så er vel din bil mellom 98 og 2001 modell ikke sant? Det rattet du vil ha, passer ikke overens med det du har fra før av. Det passer kun e46 fra 2001 og oppover desverre. Det passer selfølgelig rett over på stammen, men airbagen passer ikke. Den har for liten motstand i seg for att dette går. Multiknappene går å få over med litt arbeid. Det er forskjellige folk som har byttet til dette rattet i både tyskland og england, og det er fortsatt uvisst såvidt eg forstår vertfall..om airbagen løser seg ut når den skal. Eg tok ikke sjansen på at airbagen ikke skal løse seg ut ved en eventuell kollisjon, så eg har fortsatt det orginale 4 ekers drittrattet enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Å.. hva mener du med for liten motstand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doG Skrevet September 28, 2007 Forfatter Share Skrevet September 28, 2007 Shit, det var jo dårlig nytt Det er en 99mod. ja. Må nesten ha airbag, noen kan kjøre på meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doG Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2007 Har lest meg litt opp på dette nå og i følge e46 fanatikerne skal det gå helt fint hvis jeg kjøper overgangen til "2 stage's" airbag. Tok sjansen på dette og har nå mottatt nytt ratt, "brukt" airbag og overgangen. Ble litt dyrt så det bør funke Det ble et M perforert ZHP ratt, helt sykt bra å holde i Bilde av ratt her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Desember 13, 2007 Share Skrevet Desember 13, 2007 Sykt sykt tøft ratt da, så håper du får det til å funke! Da får du legge inn hvordan her Det eg mente tidligere var at noen sier at det går og noen sier det ikke går..spm. er egentlig om airbagen løser seg ut på dette rattet. Noen sier at det løser seg ut uansett men da på full styrke. Airbagene har ikke rett motstand i forhold til hverandre og passer dermed ikke sier de på bmw, de blånektet faktisk hehe.. De sa faktisk at det kunne være en mulighet for at airbagen kunne fyke i trynet på deg når som helst! Da solgte eg det eg hadde fått tak i og kjøpte meg et slikt som du har nå Men si fra viss du får det til å virke da, det hadde jo vært helt konge for alle som har lyst på et litt råere ratt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Desember 13, 2007 Share Skrevet Desember 13, 2007 tviler på at særlig mange hos bmw kan så mye om disse airbagene, de vet nok bare hva som passer overens originalt. høres ut som en god løsning du har funnet, m-ratta er vesentlig bedre enn de vanlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doG Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 Sykt sykt tøft ratt da, så håper du får det til å funke! Da får du legge inn hvordan her Si fra viss du får det til å virke da, det hadde jo vært helt konge for alle som har lyst på et litt råere ratt.. Dette gikk over all forventning Alt fungerte fint, begge pluggene (airbag/multi) som var på rattet gikk rett inn i mottakeren på rattstammen. Så den "overgangen" jeg nevnte tidligere var altså inkludert i rattet jeg kjøpte, så den delen har jeg til overs. Det var jo med en viss spenning jeg skrude om nøkkelen for å se om det kom varsel om feil på airbag, men det gjorde det ikke. Tviler på at BMW hadde brukt samme plugger hvis dette ikke skulle fungere. men det er klart, man vet jo aldri. Bilder ligger i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=661787 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå