Gå til innhold

Selge bilen, tips ang annonse/salg

Sevenord
 Share

Anbefalte innlegg

Satt å tenkte at jeg må legge ut bilen min på finn.no.

Saken er at bilen står på Bardufoss, jeg bor i Oslo. Jeg KAN hente bilen nedover hit dersom det kanskje gjør det lettere å selge?

Så kommer det til annonsen: Skal jeg legge den ut i Troms, eller skal jeg legge den ut i Oslo? Litt lureri å legge den ut i Oslo siden den ikke står her, men dersom det booster interessen... Hm.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste er jo om du henter i bardufoss da for hvis noen skal se på den er det jo lettere for deg og vise frem bilen.

eller om du har noen i bardufoss som kan vise de bilen dersom noen er intressert;)

men jeg hadde hentet bilen i hvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok jeg ville tatt med bilen nedover ja. Er jo et mye større marked for biler på østlandsområdet. Den står jo mer sentralt i forhold til andre deler av landet også da. Er jo ikke noe problem for en fra Fredrikstad å ta seg en tur for å se på en bil i Oslo, men blir kanskje litt vanskelig å få samme person til å komme og se på Bardufoss :) Spørsmålet blir jo om du har mulighet til å oppbevare bilen i Oslo...mye hærverk og innbrudd her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett godt poeng, har parkering utfor her jeg bor, men noen garasje har jeg ikke.. Men dere er mao enig i at det kan bli langt enklere å selge bilen her en nordpå?

Langt flere potensielle kjøpere her, men samtidig langt flere biler å velge mellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du legger ut bilen på nett kan do jo opplyse om at bilen kan tas ned til oslo om interesse finnes for det. for det er jo en mulighet at noen der oppe kan være gira.

du vil da også få mulighet for å vise bilen på tur ned til andre som eventuelt er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som dere sier.

Jeg har det ikke travelt, men min far har det travelt da han ikke vil ha den der når snøen kommer pga brøyting etc ;)

Skal ikke la annonseselgere lure meg. Som fadern sier: Dersom de er så jævla sikker på å få solgt bilen til overpris så kan dem jo kjøpe bilen av meg for prisen jeg forlanger å heller selge den selv! Tjener jo gull på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama ble lurt til å annonsere den i dagsavisen. Så den sto der istedetfor på finn.no :P De mente hun kunne få mye mer for den, også skulle hun få den anonsert helt til den ble solgt. Betalte vel 5-700 kr?

Dama var jo glad, for nå var hun "garantert salg." Jeg holdt på å sprekke av irritasjon.. hehe.. Så ringte de når det hadde gått noen dager og lurte på om hun ville ha den på forsiden til 1500 kr! Hun la den på finn.no etter en mnd og fikk solgt den etter to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt lurest å ha bilen der du selv befinner deg, siden du er eier av bilen og kan fortelle mest om bilen osv. Og markedet sørpå er nok en god del bredere, trur du selger den kjapt der. Istedet for bardu/troms.

En ting til, hold deg unna autodb.no, makan til useriøs annonseplass har jeg ikke sett, masse bullshit der, betal heller de få kronene og lag en skikkelig annonse på finn.no, jeg ser ikke på autodb lenger og ikke kommer jeg til å kjøpe bil derfra heller.

Greit om den samme bilen står på begge plasser og alt virker seriøst, men jeg ser bare på finn iallefall.

Lykke til med salget :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...