Gå til innhold

e36 Stabstag/tårnavstiver, montering/justering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er bare å løsne boltene på tårnene og skru på igjen, over stabstaget? Ikke noe jeg bør passe på/vite om?

Og justering, jeg har et justerbart stabstag, så jeg lurer på hvor mye det skal "strammes" eller om det bare skal stilles inn og legges direkte nedpå uten noe stramming. ?

Takker for all hjelp :)

Skrevet

jeg satt på stabstag forran på bilen min i forrige uke jeg lagde meg en liten "foring" av papp og tilpasset den etter de "ringene" som skruene festes i.

når jeg skulle sette de på skrudde jeg av muttrene på tårnestativet og la på papp ringen og deretter stabstaget og stramma til det ikke gikk mere;)

er i hvertfall sånn jeg gjorde det er sikkert noen som har andre formeninger også;)

Skrevet
jeg satt på stabstag forran på bilen min i forrige uke jeg lagde meg en liten "foring" av papp og tilpasset den etter de "ringene" som skruene festes i.

når jeg skulle sette de på skrudde jeg av muttrene på tårnestativet og la på papp ringen og deretter stabstaget og stramma til det ikke gikk mere;)

er i hvertfall sånn jeg gjorde det er sikkert noen som har andre formeninger også;)

Ah ok :) takker for info.

Men jeg var også ute etter justering av staget, det er justerbart på midten. Man kan skru på staget for å stramme sammen dempertårnene. Jeg lurte på hvor mye man skulle stramme her.

Takker for videre hjelp :)

Skrevet

Bump :)

Jeg var også ute etter justering av staget, det er justerbart på midten. Man kan skru på staget for å stramme sammen dempertårnene. Jeg lurte på hvor mye man skulle stramme her.

Takker for videre hjelp :)

Skrevet

Det er vel slik at ved montering så skal begge hjulene være fri fra bakken. Staget skal deretter strammes "sånn passelig". Dvs før staget begynner å synlig presse tårnene utover.. Deretter slipper du ned bilen og kjører videre.. :) Lykke til.

Skrevet
Ps! Stabstag har vi under bilen..

Takker for ditt meget hjelpsomme svar her! Skal se om jeg finner plass til tårnavstiveren min under bilen en plass, kun for deg :wink:

Skrevet
Det er vel slik at ved montering så skal begge hjulene være fri fra bakken. Staget skal deretter strammes "sånn passelig". Dvs før staget begynner å synlig presse tårnene utover.. Deretter slipper du ned bilen og kjører videre.. :) Lykke til.

Mange takk :) !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...