Gå til innhold

bensin lekasje.. Hjelp!!!

Jaws
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

eg startet opp bilen i dag og da kom det en bensinlukt, eg opnet panseret og der ser eg det drypper nede ved bunnpannen, når en står på venstre side av motoren og kikker ned helt inne med torpedoveggen så ser en ned på bunnpannen og rett over den så henger den en rund "dings" fra den droplet det bensin, hva er dette??

Når motoren ble varm sluttet det og lekke, hvorfor??

hva er gale??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er eg ikkje sikker på, eg har ikkje tatt den ned, men hvorfor lekker det ikkje når motoren er varm?? og hva skjer vist eg kobler den klumpen fra?? kommer det til og renne bensin ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har planlagt å skru av denne klumpen som kan vere bensinfilteret. Så er det en ide å fjerne trykket i bensinsystemet først.

Dette gjør du ved å åpne bensinlokket og fjerne sikringen til bensinpumpen. Så starter du motoren og venter til den stopper av seg selv. Da skal det ikke vere trykk på systemet lengre og da får du ikke den største spruten med bensin hvis du skrur opp noe. Litt bensin vil der selvfølgelig renne ut men ikke i form av høytrykk da :wink:

Du er sikker på at det er der det lekker fra da ? Sjekket evt. slangeklemmer og sånnt ? (kan renne på baksiden av en slange også utover f.eks. filterhuset, så du tror det kommer lengre nedenfra en det faktisk gjør.)

Håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre side av motoren. er det på førersiden?

Hvis det er på den siden, så er den klumpen du ser bensinfilteret ja. Og den er festet av en svart greie som klemmer rundt den liksom. å slanger som ut av begge sider. Er litt trangt å komme til.. Men verdt å sjekke om det renner bensin derfra.

At det slutter å lekke av bensinfilteret når motoren blir varm skjønner jeg ikke. Men en av grunnene til at det lekker kan være dårlige slanger og/eller ikke klemmer som er skrudd ordentlig fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du bynner å skrur opp noe så ta å sjekk at alle slangeklemmene er skikkelig igjenskrudd! Var borti det på en e36 320 nå for ikke så lenge siden. Der var det bare å stramme en så var alt finfint. Du bør også sjekke tilstanden på slangene dine mens du er der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo, eg sjekket litt mer på problemet i dag og når eg startet opp motoren i dag tidlig så kjente eg litt bensin lukt igjen og opnet panseret for og s hvor det lekker, da kom det sivende litt ned bensin ned på bunnpanna, når eg slukket motoren så sluttet det, når eg startet den litt etterpå så lak det ikkje lenger.. hvorfor?

eg hørte litt etter også og første gangen eg startet bilen så tikket den ene dysen min mer en de andre og når eg startet den 2 gang så var den stille slik som de andre og da lakk det ikkje bensin. :?

det er jo så trangt nede i disse m50 motorene så hvordan får eg sjekket hvor det lekker?

kan det vere dysen som lekker?

og som eg har skrevet tidligere, den slutter og lekke når motoren blir varm eller når automat chocken slår seg av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...