hakonbj Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Hei, Da er jeg endelig blitt BMW sjofør jeg også. Har kjøpt meg en 520ia 1997-modell og tenkte og oppgradere lyktene mine til angle eyes. Har funnet noen på ebay til kun 200dollars inkl frakt, altså bare 1200kr. Men jeg lurer på om disse er vanskelige å instalere, jeg har ikke automatisk parklys men får det bare ved å skru på hakk nr 2 på lysbryteren. Står i annonsen at "noe" ekstra arbeid kan forekomme- Noen som har erfaring med disse lyktesettene? Her er linken http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E39- ... enameZWDVW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Har ikke erfaring med disse lyktene, men husk på at du må betale mva på den prisen du oppgir med mindre du får det sendt som gave, eller at de forandrer verdi på papirene. Gjør du alt "etter boka" kan du legge til 300kr i mva, og ca 100kr i gebyr. Altså ender du opp med ca 1600kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Hei og velkommen til forumet og som BMW-eier! Det man må passe på når man kjøper Angel Eyes, er at man ikke skal kjøpe såkalte LED-varianten. Disse er meget lyssvake, og man ser dem -kun- om natten. Siden man da må ha normale kjørelys på samtidig, så forsvinner jo litt av poenget.. På denne siden som du referer til, så står det ikke om det er LED. Det man skal se etter, er ringer som er av typen CCFL. Disse lyser mye mer opp, og kan ses om dagen. Billige lykter fra ebay har også en tendens til å dugge. Og som du selv ser på siden, så kan det være "Additional wiring work might required for 96-00 year model installation". I værste fall, så kan det bety at det ikke engang følger med ledninger. Som et siste punkt, så må du også huske på om faktisk chrome-lykter passer på bilen din. Hvis du f.eks. har mørk farge på bilen, så passer det som regel best med sort bakgrunn på lyktene. Dette er selvsagt subjektivt, men tenk allikevel litt på det! Husk når du bestiller å be dem sette ned verdien til under $25 USD. Så slipper du det forferdelige tollgebyret + mva. Ihvertfall, mindre sjanse for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hakonbj Skrevet September 28, 2007 Forfatter Share Skrevet September 28, 2007 men selv om jeg gjør alt etter boka, så blir vel 1600 mot 4000kr her hjemme mye og spare, men kanskje ledningene og sånn er dyre eventuelt ekstra arbeid er jo også kjipt hvis jeg må stte bort jobben. Takk for raskt svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Om det skulle dugge er det vel bare å tette med silikon... Men uansett tror jeg det er lurt å finne et merke du har hørt om fra før og som har god kritikk. Ved å kjøpe "ett eller annet kopimerke fra Taiwan-lykter" kan utfallet så vel bli negativt som positivt. Jeg kjøpte angle eyes-ringer av ukjent merke, riktignok E-merket osv. Disse lyste ufattelig bra, men etter 2 uker var elektronikken svartsvidd og flere transistorer brent opp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pingis123 Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Jeg har bare dårlig erfaring med ebay lykter, bortsett fra de som koster det samme som her hjemme. Jeg har hatt lykter som smelter, lykter som lekker, lykter som er feilkoblet nær og fjernlys, lykter som ikke passer, blinklys til mercer som detter ut. Enkelt og greit katastrofe. De jeg har fått har ikke vært e merket og kommer dermed ikke gjennom eu. Jeg har til og med fått kopi lykter fra kina, av taiwan merker som eagle eyes som i original forfatning er bra. Det har blitt en egen industri å produsere dritt som ikke kan selges over disk, på ebay. Dette har nok med det å gjøre at kundemassene er enorme, og man vil aldri gå tom for kunder, dessuten vil neppe en kjøper huske hvilken selger han kjøpte fra etter 4mnd når ting går i dass, og karakterer er stort sett basert på "YES, VAREN KOM, DEN SER FIN UT OG ER IKKE KNUST" så får selger god feedback, til og med før artikkelen er festet på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 pingis123 skrev: (...)De jeg har fått har ikke vært e merket og kommer dermed ikke gjennom eu.(...) Vel... mine lykter på den gamle bilen var ikke laget for xenon, PLUSS at jeg faktisk hadde xenon i lyktene. På EU-kontrollen så ble det ikke trukket noe for hverken xenon eller ikke-godkjente lykter.. Såh, det er ikke akkurat rakettforskere som driver alle steder akkurat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå